Gyöngyi
9 °C
9 °C

A nők játékosabbak

2009.04.10. 16:25 Módosítva: 2009-04-10 16:26:20
A 25-nél idősebb nők többet játszanak, mint a férfiak, a konzolok előtt meg több időt töltenek a játékosok, mint amennyit tévézésre szántak, derült ki egy kutatásból.

A Nielsen legújabb felmérése szerint a PS3 és az Xbox 360 előtt több időt töltenek a játékosok, mint amennyit tévézésre szánnak.

A csajok az élen

A vizsgálat azt is kimutatta, hogy az ötvenmilliós amerikai darabszámot januárban elért Playstation 2-t rövidesen leváltja valamelyik újgenerációs játékgép a legtöbbet használt konzol-kategóriájában. Azt azonban még nem lehet tudni, hogy ez az elképesztően sikeres, de a felhasználót csak rövidebb ideig lekötni képes Wii lesz, vagy inkább a feleakkora darabszámot elért, de hosszú órákig szórakoztató Xbox 360-as. Jelenleg mindenesetre az összes játékra fordított perc 28,3 százalékát adja a PS2, 17,4 százalék jut az Xbox 360-nak, 16,4 százalék a Wii-nek, 8,4 százalék az Xboxnak, 8,1 százalék a PS3-nak és 3,3 százalék a GameCube-nak.

Kiderült ugyanakkor az is, hogy a lányok meglepően sok időt töltenek a pc-s játékokkal. Legalábbis a decemberi adatokat figyelembe véve azt állítja a Nielsen, hogy a 25 évnél idősebb nők töltötték az összes pc-s játékra fordított idő 54,6 százalékát a gép előtt, ami elég meglepő eredménynek számít.

Az elemzőcég aztán elmagyarázza azt is, hogy jött ki ez a szám, amikor megnevezi a legsikeresebb pc-s játékot. A Nielsen szerint ez a Pasziánsz volt tavaly decemberben, a második meg a FreeCell nevű kártyajáték. Legalább 17 millió amerikai használta ezeket a játékokat tavaly decemberben.