Judit
-2 °C
8 °C

Az adatkommunikációs piac 40 százaléka már az alternatívoké

2001.08.18. 10:19
A magyar adatkommunikációs piac 60 százaléka a Matáv Rt., míg a fennmaradó rész az alternatív szolgáltatók kezében van - közölte a BellResearch és Think Consulting.
A két cég közös kutatása a közép és nagyvállalatok számára a legnagyobb sávszélességet biztosító üzleti kommunikációs piacról kimutatta, hogy ezen a PanTel-nek 8,5 százalék, a Vivendihez tartozó V-com-nak 8,3 százalék, a GTS-nek 2,4 százalék, míg a PSInet-nek 1,6 százalék a részesedése.

A piac 18,3 százaléka egyéb kommunikációs társaságok kezében van. Az elemzés bemutatja a piacot is: eszerint a 10 fő feletti vállalatok potenciálisan mintegy 50 ezer olyan telephellyel rendelkeznek, amelyek között adatkommunikációs kapcsolat létesíthető.

Ezen túlmenően 20 ezer olyan egyetlen telephellyel rendelkező olyan cég is működik, amely anyavállalatával, partnereivel, bankjával vagy költségvetési szervekkel létesíthet kapcsolatot. A kutatás kimutatta, hogy napjainkig a több telephellyel rendelkező vállalatok 22 százaléka épített ki adatátviteli kapcsolatot kirendeltségei között.

Vezet az analóg

Az elemzés szerint a vállalatok leggyakrabban még ma is analóg vonalat és modemet használnak adatkommunikációs célra: a telephelyek közötti kommunikációban az adatátvitelt folytató cégek 41 százaléka veszi igénybe ezt a megoldást.

Igaz, az utóbbi 1-2 évben már egyre inkább elterjedtek a digitális vonalak is: a kutatás alapján a telephelyek közötti adatátvitelre a cégek 32 százaléka már ISDN-vonalat használ. A harmadik leggyakrabb adatátviteli megoldás a bérelt vonal: a telephelyek között adatátviteli kapcsolatot létesített cégek 35 százaléka ilyen vonalakat használ.