Vilma
-7 °C
4 °C

Fokozódó B2B: a fellendülés hírnöke?

2002.09.12. 16:47
Az amerikai vállalatok jelentősen többet használták az internetet beszerzések lebonyolítására 2002 második negyedévében, mint korábban - áll a Forrester Research szerdán közzétett piaci elemzésében.
A Forrester és az Institute for Supply Management (ISM) közös kutatása szerint a második negyedév során az amerikai nagyvállalatok 84 százaléka bonylított beszerzéseket az interneten, míg a megelőző negyedévben 78 százalékuk hajtott végre online üzleti tranzakciókat.

Ezen túl emelkedett az online beszerzési kedv is: a vizsgált vállalatok összes beszerzéseik 6,6 százalékát bonyolították a weben - a B2B beszállítás részaránya így kerek egy százalékot emelkedett az év korábbi időszakához képest.

Költségtakarékosítás

A kiugró negyedév során egy százalékkal emelkedett azon cégek száma, akik mérhetően pénzt takarítottak meg az internetes bizniszelésen: 30 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy jobban jártak. A gyáripari szektor menedzserei ennél is örvendetesebb tendenciákat tapasztaltak - 27-ről 33 százalékra emelkedett azok száma, akik költségcsökkenést értek el.

Daniel Garretson, a Forrester elemzője szerint a bíztató eredmények annak tudhatók be, hogy a kisebb vállalkozások tömnegesen fordulnak az online beszerzés felé.

Trendgyanú

Bár a kutatásban úgy fogalmaztak, hogy a B2B aktivitás erősödése a közelgő konjunktúra egyik jele lehet, az ISM szóvivője Edith Kelly-Green hangsúlyozni kívánta, hogy egyetlen negyedév adataiból nem lehet hosszútávú tuti trendeket kiolvasni.

Garretson ugyanakkor úgy vélte, hogy az internetes üzleti kommunikáció fejlődésének tartalékai még korántsem merültek ki, mivel a vállalati átszervezések és a megfelelő online beszerzési kapcsolatrendszer kialakítása időigényes dolgok.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!