Ezen túl emelkedett az online beszerzési kedv is: a vizsgált vállalatok összes beszerzéseik 6,6 százalékát bonyolították a weben - a B2B beszállítás részaránya így kerek egy százalékot emelkedett az év korábbi időszakához képest.
Költségtakarékosítás
A kiugró negyedév során egy százalékkal emelkedett azon cégek száma, akik mérhetően pénzt takarítottak meg az internetes bizniszelésen: 30 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy jobban jártak. A gyáripari szektor menedzserei ennél is örvendetesebb tendenciákat tapasztaltak - 27-ről 33 százalékra emelkedett azok száma, akik költségcsökkenést értek el.
Daniel Garretson, a Forrester elemzője szerint a bíztató eredmények annak tudhatók be, hogy a kisebb vállalkozások tömnegesen fordulnak az online beszerzés felé.
Trendgyanú
Bár a kutatásban úgy fogalmaztak, hogy a B2B aktivitás erősödése a közelgő konjunktúra egyik jele lehet, az ISM szóvivője Edith Kelly-Green hangsúlyozni kívánta, hogy egyetlen negyedév adataiból nem lehet hosszútávú tuti trendeket kiolvasni.
Garretson ugyanakkor úgy vélte, hogy az internetes üzleti kommunikáció fejlődésének tartalékai még korántsem merültek ki, mivel a vállalati átszervezések és a megfelelő online beszerzési kapcsolatrendszer kialakítása időigényes dolgok.