További Üzlet cikkek
|
A PricewaterhouseCoopers átlagos éves növekedést számolt, amely a cég szerint a kérdéses piacon 2005-ig évi 14 százalék lesz. Az elemzőcég azonban nemcsak az online hirdetési piacot, de az internet-hozzáférési piacot is ide veszi, becslésük szerint 2005-re ennek a piacnak az értéke 38 milliárd dollár lesz.
Zuhanó tarifák, bevételek
Az év elején ugyancsak erős visszaesés jellemezte az online hirdetési piacot. Az internetes hype megszűnése egybeesett az amerikai gazdaság lassulásával, amely együttesen a költségek visszafogására ösztönözte az IT-vállalatokat (már azokat, amelyek nem mentek csődbe). Ennek következtében a főleg hirdetésekből élő weboldalak korábbi aranykora végetért, ahogy a megjelenések ára zuhanni kezdett. A hirdetési tarifák 60 százalékkal zuhantak, a korábban presztízsfelületnek számító bannerek ára az országúti hirdetőtáblák szintjére esett az ezer megjelenésért felszámolt 3 dollárral - írja a Forbes magazin. Ezzel szemben a tévé főműsoridőben 16, az újságok 19, a rádiók és magazinok 6-9 dollárt számolnak hasonló mennyiségű hirdetésért.
A közönség vonzza a hirdetőket
A Jupiter szerint a hirdetési tarifák hamarosan ismét emelkedni fognak, ahogy az internet egyre növekvő közönsége automatikusan vonzani kezdi a hirdetőket. Az Egyesült Államokban szinte teljesen telített az online piac, a népesség 58 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. A tavalyi 41 százalékos növekedéshez képest idén csak 16 százalékkal nőtt az internetezők tábora, amely szintén a piac telítettségét jelzi. A felhasználók havi 9-10 órát töltenek internetezéssel.
Százalékos növekedés évről évre |
A háló elvonja az újságolvasókat
Az internet ráadásul elrabolja a hagyományos hirdetési felületek elől a közönséget. A Jupiter kérdéseire válaszoló internetezők 25 százaléka kevesebb időt tölt újságokkal és magazinokkal, és inkább internetezik. A Veronis Suhler szerint tavaly a vásárlók 25 százalékkal több időt töltöttek a hálón, és 2 százalékkal kevesebb újságot olvasnak. A hirdetők tehát jól teszik, ha a hagyományos felületek mellett a neten is jelen vannak: ekkora tömegnek már érdemes hirdetni, csak meg kell találni a hatékony módszereket.