Péter, Pál
21 °C
32 °C

Az eBay a legnépszerűbb márka az interneten

2005.04.28. 10:30
Egy brit vállalat elemzése szerint az eBay a legnépszerűbb márka az interneten. Az Envisional internetfigyelő cég pontozásos módszerrel mérte fel a márkák netes előfordulását, a pozitív és negatív tartalom szerint elkülönítve. Az első helyen, a legjobb megítéléssel az eBay végzett, a legrosszabb minősítést pedig a McDonald's kapta.

"A fogyasztókra gyakorolt hatást illetően az internetes megjelenés hamarosan utoléri a televíziós reklámok szintjét, ezért a nagy márkák nem engedhetik meg maguknak, hogy ne foglalkozzanak a netes reprezentációval" - mondta a BBC-nek Ben Coppin, az Envisional igazgatója.

Az eBay üzletileg is sikeres évet zárt, idén az egymillió dolláros álomhatár fölé jutott a cég bevétele, a cég vezetése szerint többek között a PayPal online fizetési rendszernek köszönhetően. A McDonalds's ugyanakkor az elmúlt évben leginkább negatív szerepben jelent meg az interneten, főként a Supersize Me mozifilm kapcsán. A gyorsétterem-óriás be is építette üzleti stratégiájába a kritikákat: salátákat, és egészségesebb termékeket illesztett kínálatába, és a "a kiegyensúlyozott diéta része" jelmondatot hangoztatta.

A legnagyobb vállalatok a listában A legnépszerűtlenebb vállalatok A legnépszerűbb vállalatok
1. Microsoft McDonald eBay
2. Google Coca-Cola HP
3. Yahoo Wal-Mart Dell
4. Sony Nestle Mini
5. HP Unilever UPS

A Microsoft volt a hatodik legrosszabbnak megítélt vállalat a listában. Az elemzők szerint ez azért lehetséges, mert a felhasználók online fórumokon elégedetlenkednek a biztonsági rések, az operációs rendszerek hibái miatt.

Módszertan

A Envisional száz vállalat netes megjelenését vizsgálta. Webszájtokat, hírportálokat és online közleményeket figyeltek, regisztrálták a vállalatok megjelenését, és számolták a cégnevek előfordulását. A népszerűségi mutatót pedig az online anyagok tartalomelemzésével állapították meg.