"A fogyasztókra gyakorolt hatást illetően az internetes megjelenés hamarosan utoléri a televíziós reklámok szintjét, ezért a nagy márkák nem engedhetik meg maguknak, hogy ne foglalkozzanak a netes reprezentációval" - mondta a BBC-nek Ben Coppin, az Envisional igazgatója.
Az eBay üzletileg is sikeres évet zárt, idén az egymillió dolláros álomhatár fölé jutott a cég bevétele, a cég vezetése szerint többek között a PayPal online fizetési rendszernek köszönhetően. A McDonalds's ugyanakkor az elmúlt évben leginkább negatív szerepben jelent meg az interneten, főként a Supersize Me mozifilm kapcsán. A gyorsétterem-óriás be is építette üzleti stratégiájába a kritikákat: salátákat, és egészségesebb termékeket illesztett kínálatába, és a "a kiegyensúlyozott diéta része" jelmondatot hangoztatta.
|
A Microsoft volt a hatodik legrosszabbnak megítélt vállalat a listában. Az elemzők szerint ez azért lehetséges, mert a felhasználók online fórumokon elégedetlenkednek a biztonsági rések, az operációs rendszerek hibái miatt.
Módszertan
A Envisional száz vállalat netes megjelenését vizsgálta. Webszájtokat, hírportálokat és online közleményeket figyeltek, regisztrálták a vállalatok megjelenését, és számolták a cégnevek előfordulását. A népszerűségi mutatót pedig az online anyagok tartalomelemzésével állapították meg.