Eufrozina, Kende
8 °C
19 °C

Újabb front az online hirdetési háborúban

2008.03.13. 10:37
Hosszú távú következményei lehetnek a globális online hirdetési piacra, és új fronton lángolhat fel a küzdelem a meghatározó webes cégek között amiatt, hogy több mint egy évvel a bejelentést követően az Európai Bizottság keddi döntése értelmében a Google végre lezárhatta az online hirdetési szolgáltatásokat kínáló DoubleClick 3,1 milliárd dolláros felvásárlását.

Az európai hatóság külön feltételek szabása nélkül adott zöld utat a tranzakcióhoz, közel három hónappal azt követően, hogy az USA versenyfelügyelete is jóváhagyta az ügyletet.

A világ legnépszerűbb internetes keresőjét üzemeltető Google elmúlt években tapasztalható térhódítása mélyreható változásokat hozott a 20 milliárd dolláros online hirdetési piacon. Meghatározóvá váltak a kereséshez kapcsolódó, elsősorban szöveges hirdetések, míg a grafikus reklámok részesedése a 2001-es 58-ról 21 százalékra esett vissza.

A DoubleClick felvásárlásával új piacon jelent meg a Google, és azonnal annak egyik legerősebb szereplőjévé vált. A DoubleClick grafikus hirdetések milliárdjait helyezi el világszerte. Egyes vélemények szerint akár még évekig is eltarthat, mire a Google igazán megveti a lábát ebben a szegmensben.

Bár napjainkban a keresésekhez kapcsolódó hirdetések dominálnak, a technológia fejlődésével a bannerek és a videók is kezdenek olyan marketingeszközökké válni, amelyekkel nagyon pontosan lehet elérni bizonyos célcsoportokat. Az internetezési szokások átalakulása is kedvez a grafikus hirdetések előretörésének, mivel a keresőoldalak mellett egyre többen és gyakrabban látogatják a közösségi portálokat, amelyek jó lehetőséget kínálnak az ilyen reklámok elhelyezésére.

A Google számára kellemetlen lehet, hogy Franciaország a napokban jóváhagyást nyert EU-s partnereitől az amerikai keresőóriás európai riválisa, a Quaero fejlesztésének 100 millió eurós támogatására. A DoubleClick-ügylet lezárása igencsak érzékenyen érintheti a Microsoftot, és még elszántabbá teheti a céget a Yahoo megszerzésére irányuló erőfeszítéseiben - a világ második számú keresőcége ugyanis első helyen áll a grafikus hirdetések piacán.