Az európai hatóság külön feltételek szabása nélkül adott zöld utat a tranzakcióhoz, közel három hónappal azt követően, hogy az USA versenyfelügyelete is jóváhagyta az ügyletet.
A világ legnépszerűbb internetes keresőjét üzemeltető Google elmúlt években tapasztalható térhódítása mélyreható változásokat hozott a 20 milliárd dolláros online hirdetési piacon. Meghatározóvá váltak a kereséshez kapcsolódó, elsősorban szöveges hirdetések, míg a grafikus reklámok részesedése a 2001-es 58-ról 21 százalékra esett vissza.
A DoubleClick felvásárlásával új piacon jelent meg a Google, és azonnal annak egyik legerősebb szereplőjévé vált. A DoubleClick grafikus hirdetések milliárdjait helyezi el világszerte. Egyes vélemények szerint akár még évekig is eltarthat, mire a Google igazán megveti a lábát ebben a szegmensben.
Bár napjainkban a keresésekhez kapcsolódó hirdetések dominálnak, a technológia fejlődésével a bannerek és a videók is kezdenek olyan marketingeszközökké válni, amelyekkel nagyon pontosan lehet elérni bizonyos célcsoportokat. Az internetezési szokások átalakulása is kedvez a grafikus hirdetések előretörésének, mivel a keresőoldalak mellett egyre többen és gyakrabban látogatják a közösségi portálokat, amelyek jó lehetőséget kínálnak az ilyen reklámok elhelyezésére.
A Google számára kellemetlen lehet, hogy Franciaország a napokban jóváhagyást nyert EU-s partnereitől az amerikai keresőóriás európai riválisa, a Quaero fejlesztésének 100 millió eurós támogatására. A DoubleClick-ügylet lezárása igencsak érzékenyen érintheti a Microsoftot, és még elszántabbá teheti a céget a Yahoo megszerzésére irányuló erőfeszítéseiben - a világ második számú keresőcége ugyanis első helyen áll a grafikus hirdetések piacán.