Árpád
-1 °C
9 °C

Milliárdokat költenek a tinédzserek az interneten

2000.10.02. 17:09
Felmérések szerint a fiatalkorúak és a fiatal felnőttek fokozott mértékben hozzájárulnak az elektronikus kereskedelem (e-commerce) terjedéséhez. Az USA-ban öt év múlva 4,9 milliárd dollárt költenek majd a gyerekek és tinédzserek az interneten - állapította meg elemzésében a Jupiter Communications nevű amerikai piackutató cég. Európában hasonló tendenciák várhatók.
A 13 és 19 év közötti amerikai tinédzserek 15 százaléka már ma is vásárol fogyasztási cikkeket a világhálón keresztül. Ellentmondás lehetne, de még a hagyományos kiskereskedelem is profitál a fiatalok nyitottságából. A fiatalok 49 százaléka ugyanis először az interneten tájékozódik, majd elmegy a boltba megvenni a kinézett terméket.

A karácsonyi áruházi rohamra megoldás lehet az online vásárlás
A Jupiter Communications elemzése szerint 2002-ben a világ tinédzserei összesen 1,2 milliárd dollárt költenek majd el online. A Young & Rubicam tanulmánya szerint Európában a fiatalkorúak elektronikus bevásárlásainak akadálya az online fizetés hagyományos rituáléja, a kártyaszám bepötyögése. A marketingkutató cég úgy ítéli meg, hogy csak kevés európai fiatal rendelkezik saját hitelkártyával.

Ezért jelentkezik egy sor vállalat az online fizetési módok újabb és újabb változataival, amelyek az újdonságokra nyitott fiatal vásárlóközönséget célozzák meg. A brit Rools például partnerbankok és e-commerce szolgáltatók valóságos hálóját építette ki, hogy lehetségessé váljon a világhálón való vásárlás a hitelkártya használatának nyűgje nélkül.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.