Az Ericsson radikális lépéseket tesz a nyereségesség elérése érdekében. A cég a múlt év utolsó negyedévében jelentett először veszteséget, az idei első negyedévi kiábrándító 480 millió dolláros veszteség pedig költségvisszafogásra sarkallta a vállalatot. Az Ericsson előrejelzése szerint a második negyedév is veszteséges lesz. Roland Klein, a cég alelnöke stockholmi sajtóbeszélgetésén elmondta, a költségcsökkentés reményében a cég a tavalyi 17 ezerről idén ötezerre csökkenti alkalmazottainak számát, és a Flextronicsra bízza mobiltelefonjai gyártását. A lépésektől az Ericsson azt reméli, hogy jövőre nyereséges lesz. A cég arra számít, hogy a mobiltelefonok világpiaca a tavaly eladott 405-415 millió készülékről idén 500-540 millió mobilra emelkedik.
Mobilfejlesztő céget alapít a Sonyval
Csökkenő nyereség az Ericsson Magyarországnál
| |
Az Ericsson Magyarország Kft. a tervek szerint az idén több mint 50 milliárd forint árbevételt ér el, szemben a tavalyi 45 milliárd forinttal. Az alapításának 10. évfordulóját ünneplő Ericsson Magyarországnak 2000-ben az adózás előtti nyeresége 3,3 milliárd forint volt. A társaság 1999-ben 5,1 milliárd forint adózás előtti nyereségre tett szert. A cég a nyereség csökkenését részben azzal magyarázta, hogy a GSM eszközök ára folyamatosan mérséklődik, részben pedig azzal, hogy míg 1999-ben 2,9 milliárd forintot költöttek kutatás-fejlesztésre, addig az elmúlt évben már 4,4 milliárd forintot. A cégjelenleg 700 főt foglalkoztat, akik közül 350 alkalmazott a kutatás-fejlesztés területén dolgozik. 2000-ben az Ericsson mintegy 300 ezer mobiltelefont adott el itthon, s ennek alapján piaci részesedése elérte a 25 százalékot.
(MTI)
|
|
|
Szintén az új stratégia része a Sonyval közösen alapított, egyelőre névtelen mobilfejlesztő vegyesvállalat. Míg ugyanis az Ericsson hálózati berendezéseket gyártó üzletága rendkívül sikeres, nettó nyeresége tavaly 73 százalékkal 16,4 milliárd koronáról 28,7 milliárd koronára nőtt, a mobilrészleg komoly veszteséget termelt. Ezen változtathat az új vállalat, mely az Ericsson és a Sony egyenlő arányú tulajdonában lesz, és az Ericssonnak a távközlés, illetve a Sonynak a szórakoztató elektronikai termékek terén szerzett szakértelmére támaszkodik majd. A jelenlegi Ericcson mobilokat a modellek kifutásáig gyártja a Flextronics, a telefonokat változatlan néven forgalmazzák - mondta el az alelnök. Néhány éven belül a kifutó Ericsson készülékeket felváltják a közös vállalat által tervezett, új márkanéven forgalmazott mobil kommunikációs eszközök.
Érintőképernyős, internetes hűtőszekrény
A cég stratégiájának ismertetése után Ronny Berqvist, a marketingstratégiai osztály vezetője körbevezette az egybegyűlteket az Ericsson Kreatív Világ nevű bemutatótermében. A konyhát, nappalit és hálószobát ábrázoló szimbolikus helységekben az Ericcson drótnélküli, futurisztikus berendezéseit próbálhatják ki a látogatók.
|
Ronny Berqvist es a Screenfridge
|
A konyhában az újságírók lelkesen nyomogatták az Ericsson és az Electrolux által közösen kifejlesztett internetes hűtőszekrényt, a Screenfridge-et. Bár, mint Ronny Berqvist megjegyezte, a Screenfridge nem igazán tekinthető mobil internetes készüléknek, a lakás központi helyét elfoglalva egyfajta internetes üzenőtáblának, kommunikációs központként üzemelhet. A házibulik látogatói jól tudják, hogy az emberek többnyire a konyhában gyűlnek össze: a fragmentált családok tagjai szintén a konyhában, a hűtőszekrény ajtaján hagyják magányos üzeneteiket.
|
Bluetooth-alapú fizetés tesztüzemben
| |
Az Ericsson május és június során száz Eurocard ügyfél bevonásával teszteli a Bluetooth drótnélküli adatátviteli technológiát használó fizetési rendszert Svédországban. Az ügyfelek R520m telefonjukat használva fizethetnek a Stockholm melletti Taby Centrum bevásárlóközpont négy boltjában és a Statoil benzinkútnál. A Bluetooth technológiával külön percdíj vagy kapcsolási díj nélkül lehetséges a rövidtávú drótnélküli adatátvitel. Jelen esetben a vásárló mobiltelefonja és a bolt pénztárgépe között zajlik a tranzakció, amely az Eurocard elnöke szerint felére rövidíthető a fizetés időtartamát.
|
|
Így aztán a képernyős hűtőszekrény - legalábbis az Ericssson szerint - ideális üzenőközpont lehet a család számára. A családtagok rábeszélhetnek a hűtőre, amely a beépített mikrofonnal és kamerával rögzíti üzenetüket, majd a címzettnek levetíti képernyőjén. A képernyőre a bejárati ajtó feletti kamera képe is lehívható, csakúgy, mint számtalan tévécsatorna adása. Az érintőképernyő internetezésre is alkalmas, így recepteket is lekérhetnek rá a háziasabbak, a lustáknak pedig a hűtőben tárolt ételek vonalkódja alapján javasol egyszerűen elkészíthető ételeket a hűtőgép.
Magától rendel ételt a hűtő
Ronny Berqvist szerint a termékek azonosítására szolgáló vonalkódot hamarosan felváltja a chip, ígya pénztárosnak nem szükséges egyenként leolvasni az árukat, a rendszer néhány méterről felismeri chip alapján a termékeket. A chiprendszer elterjedésével a hűtőt is felszerelik ilyen képességekkel, így hamarosan SMS-t küldhet a hűtőgép gazdája mobiljára, ha kifogy a tej. Az igazán lusták automatikus üzemmódra is kapcsolhatják a gépet, amely fáradhatatlanul utánrendeli a hűtőből kifogyó termékeket az internetről.
Egyelőre csak 200 próbadarab készült a Screenfridge-ből, idén azonban megkezdődik sorozatgyártása. Hamarosan itthon is kipróbálható a képernyős hűtő, mint megtudtuk, néhány héten belül kiállítják egy példányát a Westel Enternet bemutatótermében.
5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!