Natália
-3 °C
7 °C

Az e-üzlet jól mutat

2001.05.21. 11:30
Kapcsolódó cikkek (1)
A cégek 60 százaléka számára az e-business legnagyobb előnye, hogy ennek köszönhetően haladó, modern vállalatként tűnhetnek fel ügyfeleik és a közvélemény előtt. Csupán a vállalatok 30 százaléka rendelkezik valamilyen e-business stratégiával.
A megdöbbentő adatok nem valamelyik, az élbolytól leszakadt országból, hanem az európai e-gazdaság két vezető hatalmától, Németországból és Nagy-Britanniából származnak.

A Mori piackutató 2000. végén és 2001. elején 100-100 német és brit cég e-business tevékenységét vizsgálta meg. A BT Ignite Solutions megbízásából készült felmérés fő célkitűzése az volt, hogy felfedje a vállalatok e-business stratégiájának hátterét. A felmérésben olyan 250 főnél többet foglalkoztató vállalatok döntéshozói vettek részt, mely vállalatoknál már működnek, vagy a közeljövőben indulnak e-business projektek.

Csak kevés cég akad, mely e-üzleti stratégiájának középpontjába olyan kézzelfogható célokat állított, mint a költségek csökkentése vagy az online eladások növelése. A megkérdezett vállalatoknak mintegy kétharmadánál inkább úgy látják, hogy nehéz kimutatni az e-üzletre költött összegeknek a vállalat eredményeire gyakorolt közvetlen hatását. A cégek felénél az üzleti tervek elkészítése megelőzi e-business technológiák implementációját, ami lehetetlenné teszi a teljesítmény mérését.

A vizsgálat szerint a vállalatok 40 százalékánál úgy érzik, hogy az internetes üzleti beruházásokkal kapcsolatos döntéseik előtt nincs elég idejük mérlegelni lehetőségeiket, míg 20 százalékuk szerint a vállalatokra nehezedő erős gazdasági nyomás következtében gyakran rövid távú üzleti érdekek hatására hoznak az e-üzletet érintő stratégiai döntéseket.

Az interjúalanyok közül sokan látják úgy, hogy a megfelelő szakértelem hiánya a sikeres e-business megoldások megvalósításának legfőbb akadálya. A vállalatok 60 százaléka külső e-business cégek bevonásával próbálja orvosolni a problémát. Erre a német cégeknek valamivel nagyobb a hajlandósága (64 százalék), mint az angol vállalatoknak (55 százalék). Míg az e-business projektek leginkább kritikus fázisaiban a németek szívesen fordulnak külső cégekhez, az angolok ragaszkodnak a házon belüli megoldásokhoz. Mindkét országban megegyeznek a tapasztalatok abban, hogy a külső erőket bevonó projektek közül több a sikeres: Ezek általában világosabb hosszú távú stratégiával rendelkeznek, elkötelezettebbek az ügyfélkapcsolatok erősítése irányában, és kevésbé függenek a rövid távú gazdasági érdekektől.

Forrás: Dotkom Internet Consulting

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.