További Üzlet cikkek
A kis forgalmú felhasználókat védik
A hagyományosan zsúfolt esti kedvezményes időszakban 23 óráig a vonalak felszabadítása miatt volt szükség erre a lépésre. Az eddigi korlátlan "hálón lógás" ahhoz vezetett, hogy este hat után szinten lehetetlen volt szabad vonalat kapni a Freestarthoz.
A forgalom elemzése alapján kiderült, hogy a rendszert a folyamatos hosszú rákapcsolódások terhelik. Előfordult az is, hogy minimális forgalom mellett, csak a későbbi sikertelen próbálkozások ellenszereként "ültek rá" este hatkor a vonalra.
A másik véglet, a heavy userként emlegetett havi 75 óránál többet internetező felhasználók pedig 18-07 óra között szinte folyamatosan fájlokat töltenek le. A végeredmény pedig az, hogy a felhasználók nagy tömegei este kiszorultak a rendszerből.
A Freestart-felhasználók 60 százaléka havi 40 óránál kevesebbet tölt a világhálón. Számukra az esti órákban elérhetetlenné váltak az alapfunkciók, a gyors becsatlakozás és a levelek ellenőrzése - mondta el László Péter.
"Mivel csak egy napja vezettük be az időkorlátot, most készülnek a statisztikák arról, hogy sikerült-e este több felhasználónak feljutni az internetre" - mondta László Péter. Az Index Törzsasztalában indult idevágó témájú topikban különben a méltatlankodás mellett pozitív vélemény is elhangzik.
Bevételnövelő lépés
Az internetkapcsolat óránkénti megszakításával a Freestart bevétele is növekszik, hiszen így a felhasználók 18 és 23 óra között nem élhetnek a 150 forintos kedvezménnyel. A díjmegosztási rendelet értelmében pedig az ingyenes szolgáltató megkapja majd a kedvezményes időszakra eső telefondíj tíz százalékát.
A Freestart nem csak üzletnek, hanem egyfajta "ügynek" is tekinti az ingyenes internet-szolgáltatást. "Van olyan filozófia, hogy ez hatékony módszer az internethasználat mindennapossá válásához. Ehhez képest az esti időszakban a pillanatnyi méltatlan bevételmegosztási arányokból nem lehet kapacitást bővíteni" - mondta a Freestart igazgatója.
Az egyórás korlát 18 és 23 óra között hozzájárulhat ahhoz, hogy mások is sikeresen feljussanak az internetre. A Freestart dolgozik olyan konstrukciókon, ahol szerény összegért dedikált portokkal biztos bejutást garantál a felhasználóknak.
Jut mindenkinek sávszélesség
"A Freestartra különben műszaki panasz nincs, a sávszélesség elegendő, csupán a bejutás nehézsége okoz problémát" - mondta László Péter. A Freestartnak 60 ezer aktív felhasználója van, akik egy hónapban legalább egyszer bejelentkeznek.
Az ingyenesség nem hatalmazza fel a szolgáltatót mindenre. Az egy órára korlátozás nem riasztja el szükségszerűen a nagy forgalmú felhasználókat sem. Este 11 után reggel 7-ig például egyhuzamban lóghatnak a hálón.
Ezenkívül léteznek megbízható szoftveres eszközök arra, hogy a bontott kapcsolat újból létrejöjjön, és a megszakadt letöltés is folytatódjon az utolsó sikeres bittől. "Ilyen hasznos programok hamarosan kikerülnek a Freestart honlapjára is" - mondta László Péter.
Jön a kötelező reklám
A honlap fejlesztéséhez tartozik, ahogy a bevezetőben említett levél is utal rá, hogy a felhasználók "több reklámmal találkoznak" majd. A Freestart munkatársai a szóba jövő operációs rendszerekhez és böngészőkhöz most dolgozzák ki a forced entry-t biztosító megoldást.
Ez annyit tesz, hogy a rákapcsolódó felhasználóknak a bejelentkezésük után minden esetben le kell tölteni a honlapot, az internet további része ezután válik "láthatóvá" számukra.