Idén is egyre többen választják az e-bankolást
Az elemzésben szereplő banki várakozások szerint az idén a lakossági internetes ügyfelek száma 75 százalékkal, a vállalati ügyfelek száma 50-60 százalékkal emelkedik. A GKI, a Webigen Rt. és a Sun Microsystems Magyarország tavaly a negyedik negyedévben végzett felmérést a pénzügyi szektorban.
A bankrendszer háromnegyede interneten is szolgáltat
A kutatásban résztvevő bankok mérlegfőösszegük szerint a teljes bankrendszer 74 százalékát, a biztosítók az összes díjbevétel szerint a szektor 30 százalékát, az értékpapírcégek a visszaküldés alapján 12 százalékot képviseltek. A GKI felmérése szerint tavaly év végén 1,6 millió 14 év feletti magyar állampolgár fért hozzá a világhálóhoz. Akkor a kisvállalkozások 70-75 százaléka rendelkezett internetkapcsolattal.
Feltörekvő mobilbankok
A bankok az idén tovább kívánják bővíteni az interneten keresztül elérhető banki szolgáltatások körét, és javítanák a minőséget is. A változtatások között a kényelmi funkciók bevezetését, a honlapok testre szabását, különböző, mobiltelefonon keresztül igénybe vehető szolgáltatásokat terveznek. A tanulmány rámutat, hogy a mobiltelefonos banki szolgáltatásokat igénybevevő lakossági ügyfelek száma tavaly 2,5-szeresére nőtt, a vállalati ügyfelek száma pedig megötszöröződött.
A biztosítók nem számítanak nagy online forgalomra
Az elemzésben résztvevő biztosítók 2001-ben összes díjbevételük elhanyagolható hányadát szerezték interneten keresztüli eladásokból. Várakozásaik szerint az idén ez az arány néhány biztosító esetében elérheti az egy százalékot, de az is inkább lakossági értékesítésből, nem pedig a vállalati ügyfelekétől.
Mindkét ügyfélcsoport esetén nagyobb sikert remélnek a nem életbiztosítások internetes eladásaiban. A felmérés szerint jelenleg hat értékpapírcégnél van lehetőség a világháló használatára megbízásadásnál.
Mérséklődő optimizmus
A tanulmány rendszeresen vizsgálja a pénzügyi szolgáltatók várakozásait is, amit egy indexben fejez ki. Az index az előző év negyedik negyedévében az azt megelőző három hónaphoz képest csökkent, 17,9 pontról 11-re. A szféra optimizmusa tehát mérséklődött, de a piac lendületes átalakulását, a szolgáltatást igénybevevők arányának növekedését továbbra is várják - állapítja meg a GKI.