A Lenovo a legnagyobb kínai személyi számítógépgyártó, és az IBM pc-üzletágának a megvásárlásával várhatóan megnégyszerezi eladásait, így a világ harmadik legnagyobb személyi számítógép értékesítőjévé válik. Mint arról korábban hírt adtunk, az ázsiai cég 1,25 milliárd dollárt fizet az IBM-nek készpénzben, illetve részvények formájában; a tranzakció teljes költéségét 1,75 milliárd dollárra becsülik a cégek.
Az új vállalat körülbelül nyolc százalékkal részesedik majd a világ pc-piacából, és ezzel a Lenovo átveszi az eladási világranglistán az IBM eddigi harmadik helyét. A Lenovónak most huszonhét százalékos részesedése van a kínai piacon, Ázsiában pedig a legnagyobb pc-gyártó.
Székek és gépek
A tranzakció lezárása után a Lenovo vezérigazgatói székébe Stephen M. Ward ül majd, aki most az IBM alelnöke és pc-üzletágának vezetője, az elnöki pozíciót pedig Juanqing Jang, a Lenovo jelenlegi elnök-vezérigazgatója kapja. A bevásárlás a történelem egyik legnagyobb volumenű olyan tranzakciója, amelynek során kínai cég amerikai vállalatot vett. Az Ázsián kívül viszonylag ismeretlen Lenovónak jól jön a patinás márkanév, az IBM pedig szívesen szabadul pc-üzletágától, hogy ezentúl a jövedelmezőbb vállalati szektorra koncentrálhasson.
Eldőlt az IBM két népszerű modellsorozatának, a ThinkPad laptopok és a ThinkCenter asztali számítógépek sorsa is: a Lenovo legfeljebb öt évig IBM logóval gyárthatja a gépeket, amelyek a tervek szerint a határidő lejártával Lenova ThinkPad és Lenova ThinkCenter néven futnak tovább.