Miklós
-7 °C
2 °C

Kevesen vásárolnak az interneten

2001.08.23. 16:18
A magyarországi felnőtt lakosság mindössze 15 százaléka használ internetet, s közülük is csupán 8 százalék vásárolt valamit az elmúlt fél évben az interneten - derül ki a GfK Piackutató Intézet legfrissebb felméréséből.
A felmérés eredménye szerint Magyarországon az online vásárlások felének értéke 12.500 és 49.000 forint közé esik, egyharmada pedig alacsonyabb ennél. A GfK májusban 14 országban vizsgálta a 14-69 éves lakosság internethasználati, illetve online vásárlási szokásait.

Magyarország a középmezőnyben

Lengyelországban 18, Csehországban 28, Nyugat-Európában pedig 47 százalék az internetet használók lakossághoz viszonyított aránya, a forgalmat tekintve a lengyelek a magyaroknál kevesebbet, a csehek több pénzt költenek el a világhálón - áll a kutatásról szóló összefoglalóban.

Magyarországon a válaszadók 61 százaléka a leggyakrabban CD-t vesz számítógépen keresztül, utána a szoftver- és az élelmiszer-vásárlások következnek 29-29 százalékkal és a rendezvénybelépő-vásárlások 26 százalékkal.

CD, chips, koncertjegy

Nemzetközi összehasonlításban a magyar internetes vásárlók arányaiban több CD-t, belépőjegyet és élelmiszert szereznek be a világhálóról, mint azt a csehek, lengyelek, dánok, spanyolok vagy angolok teszik, ám külföldön a hazainál jóval elterjedtebbek az online könyvvásárlások, továbbá a banki és utazási szolgáltatások ilyen módon való igénybevétele.

A vizsgált országokban az online vásárlások legfőbb oka a nyitvatartási időtől való függetlenség, valamint az, hogy a világon bárhonnan be lehet szerezni a kiválasztott árut, általában olcsóbban, mint a hagyományos boltokban.

Drága az internet, gyanakvó a lakosság

Az online kereskedelem hátráltató tényezői közül a magyar internetezők a drága internethasználatot, a kereskedők iránti bizalmatlanságot emelték ki. A válaszadók emellett aggódnak hitelkártya és bankszámla adataik biztonsága miatt.

Ennek ellenére az internetes vásárlásokkal kapcsolatos esetleges rossz tapasztalatok nem jellemzők sem Magyarországon, sem másutt - derül ki a felmérésből.

A GfK szerint a vizsgálat összességében azt bizonyítja, hogy a hagyományos kereskedelmi formák várhatóan még jó ideig megőrzik piaci pozícióikat, amelyeket az elektronikus kereskedelem belátható időn belül aligha lesz képes megrendíteni.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!