"Még jó ideig eltart, mire mobiltelefonjainkkal egyenlítjük ki számláinkat. Rövid távon nem sok jót igér a piac az M-Payment rendszerek számára, de 2006-tól már megmozdulnak a dolgok" - jelentette ki az ADL szakértője, Johan Karlsson. Ázsiában jóval kedvezőbbek a kilátások, mint bárhol máshol. Nyugat- és Kelet-Európa ebben a tekintetben nem különbözik egymástól.
Előny és támogatás
Ausztriában a mobilszolgáltatók szorgalmazzák a rendszer bevezetését, míg Dániában a nagy bankok állnak a technológia bevezetése mögött. Dél-Koreában és Szingapúrban pedig a kormány támogatja a folyamatot. A mobil fizetési megoldások a felhasználók számára részint praktikus, részint biztonsági és költséghatékonysági előnyöket nyújtanak.
"Az ügyfelek semmi esetre sem hajlandóak többet fizetni a szolgáltatásokért magukért, a fizetési megoldás azonban önmagában is hozzáadott értéket képvisel. Egy parkolócédula meghosszabbítása SMS útján például olyan praktikus előnnyel jár, hogy egyáltalán nem számít mellette az SMS díja" - mondta Karlsson.
Az M-Payment megoldás új ügyfélkört megszólítani kívánó kereskedők, valamint a csalási kockázatot csökkenteni kívánó internetes üzletek számára is előnnyel jár. A mobilszolgáltatók számára pedig a beszédforgalmazással elért bevétel csökkenése közben új bevételi forrást kínál. A rendszer bevezetésének buktatóit a szabványosítás hiányosságaiban, a magas beruházási költségben és az emberek hagyományos fizetési megoldások iránti ragaszkodásában látja az ADL szakértője. A tanulmány 32 ország több mint száz szakértőjének a megkérdezése alapján készült.