További Üzlet cikkek
Az online zeneárusítással az erős brandként ismert MTV betört a zeneforgalmazók piacára, melyből komoly részesedést szakíthat magának: az MTV2-t 30 millió, az MTV-t 80 millió amerikai háztartás nézi, az utóbbi csatorna világszerte 330 millió háztartásban elérhető. Igaz, ehhez még rendezni kell a jogdíjak körüli vitás kérdéseket.
Az MTV zenetévé nézői hamarosan egyetlen kattintással megvásárolhatják az éppen sugárzott zenéket |
A hagyományos zeneforgalmazók üzletét nemcsak az MTV, de a lemezkiadók is fenyegetik. A Napsterrel pereskedő öt lemezkiadó közül három, a Warner, a BMG és az EMI a RealNetworksszel közösen MusicNet néven közös online zenei szövetséget alapított.
A MusicNet először a 27 millió ügyféllel bíró America Online-nak és a RealNetworksnek akar licencet kiadni, mindkét cég saját előfizetéses szolgáltatást akar indítani idén. A Bertelsmann - amely a Napster partnere - a következő hónapokban előfizetéses rendszerrel próbálja legalizálni az online zenecserét, amelyhez eddig világszerte 60 millió felhasználót vonzott.
A Yahoo a Vivendi tulajdonában levő Universal és a Sony Music által fejlesztett Duet nevű internetes zeneszolgáltatást terjeszti majd. A Universal a világ legnagyobb lemezcége, a piac 23 százalékát birtokolja. A Sony 15 százalékos részesedésével együtt a Duet a világ lemezpiacának 40 százalékát fedi le.