Natália
-3 °C
7 °C

Zenét árul az MTV

2001.04.05. 15:48
Kapcsolódó cikkek (1)
Az MTV zenetévé nézői hamarosan egyetlen kattintással megvásárolhatják az éppen sugárzott zenéket. Egyelőre csak az online MTV látogatói élhetnek ezzel a lehetőséggel, a tévécsatornák és a weboldal integrálása után azonban a multimédiás projekt valamennyi nézője vehet zenét a tévéből. Nemcsak a zenetévé tervez online zeneárusítást, a lemezkiadók sorra alakítják a rivális internetes zeneterjesztési szövetségeket.
A Music Television többszáz milliós nézőközönsége hamarosan meg is vásárolhatja a tévében látott kedvenc számait. Egyelőre csak az online MTV látogatói választhatnak a tízezer számból álló kollekcióból, melyből trackenként 2 dollárért vagy albumonként 19 dollárért tölthetnek le. Az MTV azonban hamarosan egyesíti MTV és MTV2 tévécsatornáit weboldalával, MTV 360 néven létrehozva a zenetévé multimédiás változatát.

A cég vezérigazgatójának becslése szerint az év végére a tévében játszott számok 50 százaléka lesz elérhető a Rioport biztonságos értékesítési csatornáján keresztül. A júliusig több fázisban bevezetendő MTV 360 szolgáltatás koncepcióját arra alapozták, hogy a zenetévét néző fiatalok közben interneteznek is. A cég azonnali üzenőfunkciót is elhelyez majd portálosodó oldalán.

Az online zeneárusítással az erős brandként ismert MTV betört a zeneforgalmazók piacára, melyből komoly részesedést szakíthat magának: az MTV2-t 30 millió, az MTV-t 80 millió amerikai háztartás nézi, az utóbbi csatorna világszerte 330 millió háztartásban elérhető. Igaz, ehhez még rendezni kell a jogdíjak körüli vitás kérdéseket.

Az MTV zenetévé nézői hamarosan egyetlen kattintással megvásárolhatják az éppen sugárzott zenéket
Egyelőre nem tisztázott, hogy a vásárlók milyen jogokkal rendelkeznek majd a megvásárolt zenék felett, például kiírhatják-e CD-re az albumokat. A Rioport vezérigazgatója szerint a vásárlóknak mindenképpen joguk lesz a fájlok más eszközre (floppyra, memóriakártyára) mozgatásához, és még egyszer letölthetik a véletlenül letörölt vagy eltűnt zenéket.

A hagyományos zeneforgalmazók üzletét nemcsak az MTV, de a lemezkiadók is fenyegetik. A Napsterrel pereskedő öt lemezkiadó közül három, a Warner, a BMG és az EMI a RealNetworksszel közösen MusicNet néven közös online zenei szövetséget alapított.

A MusicNet először a 27 millió ügyféllel bíró America Online-nak és a RealNetworksnek akar licencet kiadni, mindkét cég saját előfizetéses szolgáltatást akar indítani idén. A Bertelsmann - amely a Napster partnere - a következő hónapokban előfizetéses rendszerrel próbálja legalizálni az online zenecserét, amelyhez eddig világszerte 60 millió felhasználót vonzott.

A Yahoo a Vivendi tulajdonában levő Universal és a Sony Music által fejlesztett Duet nevű internetes zeneszolgáltatást terjeszti majd. A Universal a világ legnagyobb lemezcége, a piac 23 százalékát birtokolja. A Sony 15 százalékos részesedésével együtt a Duet a világ lemezpiacának 40 százalékát fedi le.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!