A bevételek a ténylegesen befolyó hirdetési összegeket - áfa nélkül - tartalmazzák. A mérésben résztvevő cégek (Habostorta, HáziPatika.com, Index.hu, Napi Online, Axelero-[origo], Portfolio.hu, Ringier Online, Sanoma Online) megállapodtak, hogy a közölt adatokban nem szerepelnek cégeik nem hirdetési bevételei, továbbá az úgynevezett barterjellegű megállapodásokből származó forgalom. Adataik auditálására és az összegző Online Hirdetési Index elkészítésére felkérték Levendel Ádámot, a Szonda Ipsos vezetőjét, a Magyar Reklámszövetség elnökét.
Az Online Hirdetési Indexben résztvevő nyolc médiatulajdonos reklámbevételei e piaci szegmens mintegy kilenctizedét lefedik. 2003-ban összesített bevételük 1 milliárd 634 millió forint volt, ami 2004-ben 2 milliárd 460 millió forintra nőtt.
Az Online Hirdetési Index tehát 50,54 százalékos növekedést mutat. A bővülés ötször-hatszor gyorsabb, mint a reklámpiac egészéé, tizenháromszorosa a hazai gazdasági növekedésnek. Az Index.hu részesedése az OHI-n belül 27,3 százalék.