Vilma
-7 °C
4 °C

Hatmilliárdos forgalom a hazai internetes áruházakban

2003.11.06. 16:43
Évről-évre nő itthon is az internetes vásárlások száma: egy most megjelent felmérés szerint 2003 első félévében háromszázezer online vásárlást bonyolítottak le, kétmilliárd forintos forgalmat generálva az internetes áruházakban. Az előrejelzések szerint júliustól decemberig az első féléves forgalom megkétszereződésére lehet számítani.
A felmérés szerint - melyet a GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Rt. a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével készített - 2003 első félévében a hazai internetes boltok forgalma közel kétmilliárd forint volt.

Az interneten keresztüli vásárlások száma ugyanebben az időszakban 300 ezerre becsülhető. Ez alapján az online vásárlások átlagos értéke körülbelül 6000 forint volt.

Derűlátó várakozások

A felmérés elkészítéséhez 2003 második negyedévében közel 250 online áruházat kerestek fel emailen keresztül egy önkitöltős kérdőívvel. Az online áruházak jelenlegi helyzetét és jövőbeli várakozásait a válaszoló több mint hatvan online bolt válaszai alapján elemezték.

Az online áruházak forgalma (milliárd forint) *előrejelzés
Forrás: GKI-WESTEL-SUN

A várakozások derűlátóak a teljes éves árbevétel tekintetében, hiszen 2003 második félévében az első féléves forgalom kétszeresét várják az online áruházakat üzemeltetők, elsősorban a karácsonyi vásárlásoknak köszönhetően.

A vásárlások értéke is nő

A tisztán internetes áruházak háromszoros, míg az offline háttérrel is rendelkező boltok közel másfélszeres növekedésre számítanak az év második felében. Az egy vásárlásra jutó árbevétel tekintetében a válaszadók húsz százalékos növekedést valószínűsítenek.

A várakozások alapján a 2003. évi internetes kiskereskedelmi (B2C) forgalom mintegy hatmilliárd forintra becsülhető, amely harmadával több, mint a 2002-ben mért teljes B2C forgalom.