Minden harmadik fizet
Az emberek hajlamosak olyan dolgokért fizetni, amelyekre vágynak - például pornóért, megbízható pénzügyi tanácsért, tuti fogyókúrás receptért. Az emberek emellett hajlamosak nem fizetni olyansmiért, amit ingyen is megkaphatnak.
A Forrester Research kutatásai szerint az amerikai internetezők egyharmada hajlandó fizetni, vagyis kétharmaduk tör ki hisztérikus kacagásban, ha kedvenc oldaluk váratlanul fizetősbe fordul.
A piackutató vállalat ezért azt javasolja, hogy az indulók ajánlatukat előfizetés helyett inkább adatárusításként vezessék elő, vagyis dolgaikat lehetőleg fragmentáltan árusítsák (például különböző mélységű és gyakoriságú időjárás-előrejelzés), ahelyett, hogy beléptidíjat szednének.
Pénz és fogyókúra
A Yahoo! tavalyi bevételeinek 21 százaléka származott fizető felhasználóktól. A portál célja, hogy az arány idén 40 százalékra emelkedjen. Az elmúlt egy évre vetítve a fizetővendégek 37 százalékot adtak a bevételekhez - a Yahoo! így elégedett lehet, hogy a szottyadékony hirdetési bevételek alatt valamivel sűrűbb pénzek is mozognak.
A felhasználók fizettetése terén példaértékű a Smart Money pénzügyi portál, amelynek pénzügyi híreit és tőzsdei hírszalagját hétezerötszázan fizetik elő havonta öttől tíz dollárig terjedő díjért. Ugyancsak kiemelkedik a mezőnyből a nyugati civilizáció csődbe jutott testfilozófiáján élősködő Weightwatchers.com, amely fogyókúrás recepteket, személyre szabott étrendeket és hasonló túlsúlyirtó információkat árusít - bevételeik 85 százaléka felhasználóik tányérjából ugrik a kasszába és épp a 95 százalék felé tartanak.
Az üzleti internet ritmusváltását egyébként egy külön oldalon, a The End of Free-n (Az ingyenség vége) tekinthetik meg az érdeklődők. Itt napról napra követhető, mely ingyenes szolgáltatások váltak fizetőssé.