Malvin
9 °C
25 °C

A BMW 'angol betege'

2000.03.16. 13:56
Kapcsolódó cikkek (2)
Hosszú vergődés után a BMW jobbnak látta, ha megszabadul a Rovertől. A német autókonszern 1994-ben vásárolta meg az angol gyártót, abban a reményben, hogy némi tőkeinjekcióval és szerkezeti átalakítással fel tudja futtatni, ám csalódniuk kellett. Az eladást hivatalosan csütörtök délután jelentették be, a Rovert a brit érdekeltségű Alchemy vásárolta meg.

Több, mint 750 millió Font veszteség
A német csalódás oka a brit gyárak folyamatos veszteség-termelése, amit a BMW vezetősége megelégelt. A különböző "segélycsomagok" ellenére a Rover több mint 750 millió Font veszteséggel zárta a tavalyi évet. A BMW ezt tarthatatlannak vélte, ezért a cég eladása mellett döntött.

A Rover a huszadik századi brit ipar mintapéldánya. Megélt jobb, és rosszabb napokat is, most minden jel szerint ismét rosszakat lát. A II. világháború után a cég jelentős fejlődésen ment keresztül, köszönhette ezt annak, hogy a britek gyakorlatilag minden egyes autót megvásároltak, amit a gyárból kikerült. Az 1904 óta fennálló gyár mindig népszerű volt a brit honpolgárok körében, köszönhette ezt megfizethető és jó minőségű autóinak. A sötét felhők a 70-es években kezdtek gyülekezni a cég felett, mivel az nem tudott lépést tartani a technikai fejlődéssel. A megmaradásért vívott harc utolsó fejezeteként értékelték, amikor 1994-ben a BMW AG megvásárolta a Rover-t, bízva abban, hogy a követelményeknek megfelelő szintűre fejlesztheti. A német vállalatot főleg a Land Rover csoport érdekelte, de akkoriban a brit cég többi egysége is jó üzletnek tűnt.

Joachim Milberg, a BMW-csoport vezérigazgatója
Betelt a pohár
A BMW bábáskodása mellet a Rover több sikeres autót is piacra dobott, de a különböző design díjak, és a szakmai társadalom elismerése sem segített több autót eladni. A tavalyi évben összesen 143 ezer darabot vásároltak meg, ezzel jóval a tervezett eladások alatt teljesítettek. A német anyavállalat hitét leginkább az ingatta meg, hogy a húzódarabnak szánt 75-ös modellből a fele a nyakán maradt. Ezzel betelt a pohár, megérett a BMW döntése. Ez a döntés pedig a britek szerint több, mint egyszerű eladás, hiszen több ezer ember munkahelyét fenyegeti így veszély, az angol sajtó felmérése szerint akár 30 ezer munkást veszítheti el az állását.

Az eladástól függetlenül a BMW megtartja magának a Land Rover-t és a Mini-t, amelyek jelentős profitot termelnek. Csak veszteséges üzemeket adnak el, beleértve a hírhedt longbridge-i gyárat is. Longbridge nevét azzal érdemelte ki, hogy az elmúlt évben itt készült a legkevesebb autó egy munkásra számítva. Az inkriminált gyáregységben 30 db autót állított elő egy munkás egy év alatt, ezzel szemben például a Nissan sunderland-i gyára fejenként 105-öt termelt.

Az eladást hivatalosan csütörtök délután jelentették be, a Rovert a brit érdekeltségű Alchemy vásárolta meg, amely eddig egészen más körökben forgott. A BMW elmondása szerint a Roverre több kedvező ajánlat is érkezett, ezek közül az Alchemy lett a szerencsés, vagy szerencsétlen nyertes.

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!