Miklós
-7 °C
2 °C

Bezárt a sokpenz.net

2000.09.30. 18:10
Lehúzta a rolót az első magyarországi, ,,get paid to surf", vagyis ,,keress pénzt szörfözés közben" jelszóval tagokat gyűjtő cég - tudta meg az Index. A TeleGames Bt. által üzemeltetett sokpenz.net képviselője a lépést azzal indokolta, hogy ,,nagyobb piacra számítottak". A cég saját állítása szerint körülbelül húszezer önkéntes jelentkező személyi adatait szerezte meg.
,,Nem hiszem, hogy a közeljövőben elindulunk" - mondta az Index érdeklődésére a mohácsi székhelyű TeleGames Bt. számán jelentkező, személyazonosságát végig titokban tartó illető. A betéti társaság kezében lévő sokpenz.net honlapján egy ideje a következő felirat fogadja a látogatót: ,,Ezúton értesítjük a honlapra látogatókat, hogy a sokpenz.net szolgáltatásai technikai okok miatt határozatlan ideig szünetelnek."

Szó van külföldi partner bevonásáról, a honlapot és a játék szerkezetét pedig teljesen átalakítjuk - mondta az Indexnek az ismeretlen internetes vállalkozó, majd ismételten megerősítette, hogy erre a közeli időben azért nem kell számítani. Az okokat firtató kérdésünkre annyit mondott, hogy az interenetes reklám ,,Magyarországon gyerekcipőben jár", valamint hogy ,,nagyobb piacra számítottak".

Pénzért nézett reklám

A sokpenz.net domain-nevet 1999 október 4-én bejegyeztető TeleGames Bt. gyakorlatilag lekopírozta a nála valamivel korábban indult hazai ,,úttörő", a forinter.net. szisztémáját, amelyet ez utóbbi feltehetőleg valamelyik amerikai példaképétől kölcsönzött. A rendszer lényege az lett volna, hogy a jelentkezőknek - akiknek részletes kérdőívet kellett kitölteniük fogyasztási szokásaikról, végzettségükről, érdeklődési területükről - egy program letöltését követően szörfözés közben folyamatosan egy reklámablakot kellett volna nézniük, de ennek fejében a reklámbevétel 42 százaléka őket illette volna.

A szisztéma a pilótajátékokból és a sok régi barátság megszűntéért felelős Multi Level Marketing (MLM) rendszerekből jól ismert beszervezősdivel egészült ki, vagyis a belépő piramist építhetett maga alá, és részesült (volna) az ebben részt vevő játékosok jutalékából is. Erre azért volt szükség, mert a barangolás közbeni vizuális szennyezésért önmagában nem járt volna akkora pénz, ami tömegével vonzotta volna az internetezőket. A személyes adatok azért összegyűltek

A sokpenz.net esetében a dolog megrekedt a személyes adatok begyűjtésénél. Ez egyébként nem példátlan dolog, hiszen az internetes marketing ezen formájának őshazájában, az Egyesült Államokban is a helyzet, hogy a ,,get paid to surf"-cégek túlnyomó többsége a címeket már begyűjtötte, de a reklámozást még nem kezdte el.

Ami a piramisépítést illeti, a gyakorlatban természetesen bebizonyosodott, hogy ezen az úton sem lehet értékelhető bevételt szerezni, hiszen ahhoz az kellene, hogy a beszervezettek, majd a további szinteken lévők is mind ki tudják alakítani a maguk hálózatait, melyek tagjainak ráadásul rendszeresen kellene szörfözniük.

A Spedia nem száll be

A sokpenz.net alapítói már induláskor közölték, hogy a sikeres működéshez először megfelelő számú résztvevőt kell beszervezniük. A ,,kritikus tömeg" mielőbbi elérésének érdekében idén év elején felvásárolták a konkurens forinter.net-et, de a jelek szerint ez sem volt elegendő.

A TeleGames Bt. képviselője kérdésünkre határozottan cáfolta azt a pletykát, hogy a hasonló műfajban utazó amerikai Spedia vásárolná fel őket.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.