Miklós
-7 °C
2 °C

Nevet vált a Matáv

2005.01.20. 11:52
A távközlési cég igazgatóságának döntése alapján a cég neve Magyar Telekomra változik, a tulajdonosi szerkezetben nem lesz változás. A Matáv Csoport márkastruktúrája várhatóan a Deutsche Telekom Csoport márkastruktúráját követi majd.

A Matáv igazgatóságának csütörtöki döntése szerint a Matáv neve Magyar Telekomra változik. Az elvi döntés értelmében a cég hivatalos neve Magyar Telekom Rt. lesz, a Matáv Csoport márkastruktúrája pedig várhatóan a Deutsche Telekom Csoport márkastruktúráját követi majd. A társaság nevéről a végső döntést a 2005. február 22-én tartandó rendkívüli közgyűlés hozza meg. A váltást május közepére tervezik, mondta el a döntést bejelentő sajtótájékoztatón Nagy Bálint kommunikációs igazgató.

Mindenféle T

A döntés eredménye egyúttal a "T-márka" teljes körű hazai bevezetése lesz. A Matáv mobilüzletágának T-Mobile Magyarországra történt átnevezése után folytatódik a sor: mivel a Matáv Csoport márkastruktúrája várhatóan a Deutsche Telekom Csoport márkastruktúráját követi majd, így olyan ismert márkák bevezetésére kerülhet sor Magyarországon, mint a T-Com, a T-Systems és a T-Online.

A névváltás nem jelent változást, illetve változtatási szándékot a Matáv tulajdonosi szerkezetében, a Deutsche Telekom továbbra is a társaság 59,21 százalékos tulajdonosa marad, áll a társaság közleményében. A névváltáshoz közvetlenül kapcsolódó működési költségeket a Deutsche Telekom viseli.

Magenta lesz

A Deutsche Telekom rengeteg pénzt költ arra, hogy Európa legerősebb távközlési márkáját hozza létre, és e törekvésének igen fontos része az egységes, T betűvel kezdődő cégnevek, illetve a magenta és szürke színű arculat bevezetése a leányvállalatoknál. Így valószínű, hogy a megszokott Matáv-színeket is szürke-magentára cserélik majd.

"A régi, jól bevált márkanevek félredobásának főleg veszélyei, hátrányai lehetnek, és ebből csak akkor válhat előny, ha az új nevet még jobbra cserélik, erőteljes reklámkampánnyal megtámogatva az akciót" - mondta el a névváltással kapcsolatban korábban lapunknak Hofmeister Ágnes, a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem marketing tanszékének megbízott vezetője.

Erődemonstráció

A marketingkommunikációs szakértő szerint teljesen érthető, ha a globális anyavállalat a saját nevét akarja adni a piaci terjeszkedéssel "bekebelezett" leányvállalatoknak is. A Matáv egyébként már korábban levédte a magyartelekom.hu webcímet.

Az egységes névhasználatnak erődemonstrációs jellege van, a cég nagyságát is megmutatja, és távolabbi térségekre is kisugárzóan hat, de a potenciális vetélytársak jelentős beruházásokkal és reklámkampányokkal saját pozíciójuk erősítésére is használhatják a névváltoztatást, mondta Hofmeister Ágnes, majd hozzátette, hogy a vásárlók ennek csak az elviselői lehetnek.