Mária
-6 °C
-2 °C

Az internetezők nem bíznak az utazási irodákban

2003.07.23. 14:35
Az idén nyáron a gyakori internetező háztartások átlagosan 100-150 ezer forintot költenének üdülésre, amiből útiköltségre legfeljebb 50-100 ezer forintot áldoznának - derül ki a NetMonitor felmérésből. A felmérés szerint a gyakori internetezők mintegy 70 százaléka évente legalább egyszer elmegy üdülni belföldre vagy külföldre. A válaszadók mintegy 30 százaléka utazási szolgáltatásokat is interneten keresztül foglalna és rendelne, azonban a fizetési bizalom mindössze 8 százalékos.
A gyakori internetezők 70 százaléka tervezi, hogy elmegy üdülni még ebben az évben, állapítja meg az NRC Piackutató Kft. és a TNS Gazdasági és Társadalmi Marketing Tanácsadó Kft. közös, NetMonitor elnevezésű felmérésében. Közülük 35 százalékos az utazási irodával, míg 60 százalékos az egyénileg utazni vágyók aránya.

Többségük évente nyaral

A gyakori internetezők 68 százaléka átlagosan legalább egyszer elmegy üdülni évente, míg 32 százalékuk nem jár minden évben nyaralni.

A felmérés szerint az internetezők csaknem 70 százaléka szívesen olvasna információt, útleírást a cél országról, 66 százalékuk keresne konkrét utazási ajánlatot a weben. A gyakori felhasználók mintegy 30 százaléka az utazási szolgáltatást online foglalná le, rendelné meg, de csupán 8 százalékuk fizetne ezért az interneten keresztül.

Nem szeretik az irodákat

"Fontos megemlíteni, hogy a gyakori internetezőknél másodlagosak az aktív üdülési lehetőségek, továbbá kevésbé bíznak az utazási irodákban" - áll a közleményben. A felmérés szerint az üdülésnél az internetezőknek a két legfontosabb szempont a költségek és a látnivalók választéka. Ezt követi a szálloda, a lakhely minősége és a biztonságos, kényelmes utazás.

Családostul indulnak el

A gyakori internetezők többsége, 60 százaléka általában családjával, húsz százalékuk pedig párjával, illetve barátokkal, munkatársakkal tölti nyaralását. A nyaralási lehetőségekről információt a felhasználók 32 százaléka barátjától, ismerősétől, rokonoktól, 29 százalékuk az internetről, 24 százalékuk üdülési katalógusokból szerzi.

A kutatás alkalmával a magyarországi internetezők nyaralási, utazási szokásait vizsgálták. Az adatfelvételt 2003. május 30. és június 7. között végzeték. A több mint 550 érvényes kérdőív adatai nem, kor, iskolai végzettség és településtípus bontásban reprezentatívak a heti többször internetező magyarországi felhasználókra - áll a közleményben.