További Üzlet cikkek
A jövő hét végén elindítja bevásárlóközpont jelleggel működő online portálját a Fotexnet, tudta meg a Világgazdaság Porkoláb Pétertől, a társaság ügyvezető igazgatójától. A weboldalon egyelőre 32, a megjelenési lehetőségért havonta állandó bérleti díjat fizető partner kínálata lesz elérhető. Az áruház partnerei maguk gondoskodnak arról, hogy az interneten megvett termékek eljussanak a vásárlókhoz. A 2003-ban mintegy hatszázmillió forintos forgalmat elérő Fotexnet tavaly ősszel döntött tevékenysége felfüggesztéséről. A lépés hátterében főként logisztikai nehézségek álltak, ugyanis a rendelkezésre álló raktárkapacitással már megoldhatatlan lett volna a karácsonyi időszakban húsz-ötvenszeresére emelkedő napi forgalom lebonyolítása.
Nézelődő tömeg
Az internetes vásárlás iránti növekvő érdeklődést mutatja, hogy folyamatosan nő a szintén bevásárlóközponti jelleggel működő, 1998-ban létrehozott Depo.hu látogatottsága, amely a tavalyi napi 12 ezerről (egyedi látogatók) az év végére elérheti a 15 ezret. A portálon jelenleg közel 120 cég jelenik meg szórakoztatóelektronikai és számítástechnikai eszközöket tartalmazó kínálatával, közölte a Világgazdaság érdeklődésére Szabari László, a Hírek Média és Internet Technológiai Kft. által üzemeltetett Depo.hu vezetője. A portál partnercégeinél naponta 30-40 vásárlást regisztrálnak; egy évvel korábban ez a szám még csak 20-30 körül mozgott, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy sokan még mindig csak tájékozódási céllal keresik fel az oldalt. A legkeresettebb termékek közé az alaplapok, a processzorok, a digitális fényképezőgépek tartoznak.
A tavaly 450 millió forintos bevételt elérő eBolt internetes áruháznál erre az évre harmincszázalékos forgalombővüléssel számolnak, és ez az első fél év eredményei alapján tarthatónak tűnik, mondta el a Világgazdaságnak Mecséri Ildikó, az eBolt kereskedelmi és minőségirányítási vezetője. A gyors fejlődéshez hozzájárult, hogy a műszaki termékeket forgalmazó társaságnak sikerült megállapodnia új beszállítókkal, és nőtt azon gyártók száma is, amelyekkel már közvetlen kapcsolatot építettek ki, így kedvezőbb áron tudnak kínálni egyes termékeket. Az eBolt folyamatosan új szolgáltatásokkal bővíti kínálatát, egy hete kezdte meg hagyományos digitális fényképekből háromdimenziós képek készítését. A társaság a közelmúltban indította el a Skype internetes telefonszoftveren alapuló, ingyenesen hívható ügyfélszolgálatát.
A tavalyi év első feléhez képest negyven százalékkal nőtt a G'Roby Netshop Kft. forgalma az első hat hónapban, tudta meg a Világgazdaság Nagy Sándortól, a cég ügyvezető igazgatójától. Az élelmiszereket és vegyi árukat forgalmazó hagyományos üzletlánc webes részlege tavaly ötszázmillió forintos bevételt ért el, erre az évre pedig előzetesen 600-700 millió forint körüli forgalommal számoltak, amelyet azonban valószínűleg sikerül majd felülmúlni. A magánvásárlók összetételében komoly változás ment végbe az elmúlt két évben, míg 2003-ban még a férfiak domináltak, ma már a vevők között a nők aránya eléri a hetven százalékot.
Külföldi érdeklődők
A magyar online kiskereskedelmi piac már külföldi cégek érdeklődését is felkeltette. Internetes áruház indítását tervezi például az egyik meghatározó cseh online kiskereskedelmi csoport, az Internet Mall. A 2000-ben alapított, Csehországban jelenleg 17 webáruházból álló hálózatot működtető társaság várhatóan már karácsony előtt megnyitja magyar üzletét, amelyben elektronikai termékeket árusítanak majd. A cég vezetése szerint a magyar internetes kiskereskedelem még nem érte el a nyugat-európai szintet, komoly lehetőségeket kínál.