Jusztina
6 °C
20 °C

Csal a Yahoo?

2000.03.02. 13:22
A portálok szerint az internetes torta elég nagy ahhoz, hogy mindenkinek jusson belőle egy szelet. Akkor mégis miért van az, hogy néhány üzleti és kereső szájt unfair módon letiltja a versenytársakra mutató linkeket? Kedden a mirinyó konferencia egyikén, a Silicon Valley 2000 New York internetezési szokásokkal foglalkozó szekciójában felemelte hangját Scott Kurnit, az About.com alapító-vezérigazgatója.

A Yahoo úgy döntött, hogy kizárja az About.com tartalmait a keresőjéből, annak ellenére, hogy az About.com több ezer Yahoo szájtot linkel oldalain. "A Yahoo nem hajlandó a szájtjainkat listázni a kereső találatai között" - állította Kurmit. Arra a kérdésre, hogy próbált-e tárgyalni a Yahhoval a problémáról, Kurmit azt felelte, a cég válasza annyi volt: "Ez az én hálózatom."

"Talán hirdetést kellene a Wall Street Journalba tetetnünk, amelyben elmondjuk az embereknek, hogy a Yahoo kereső eredményei hamisak, ha nincs az első tíz találat között About.com olda." - mondta Kurmit. Hozzátette még, hogy az America Online-nal ilyen probléma soha nem fordult elő. "Soha egy garast nem fizettünk az AOL-nak, a forgalom 30 százaléka mégis onnan érkezik. Ez egy nyitott rendszer. Ha az ember egy nyitott rendszert hoz létre, bárhol versenyezhet vele."

Az About.com a Yahoo-hoz hasonló vertikálisan struktúrált tartalomkereső. Tartalmát húsz ország hétszáz illetékes hozzáértője szerkeszti - mindegyikük egy adott szakterület linkgyüjteményét gondozza. Az About.com széleskörű tartalmat szolgáltat, gasztronómiától kezdve a tizenéveseknek szóló utazási ajánlatokig. A portál jelenleg üzlettel kapcsolatos tartalmának különválasztását tervezi.

A semlegesség kérdése felmerült a konferencia cégek közötti kommunikációját tárgyaló szekciójában is. Edward McCabe a szekció moderátora (úgy is, mint az internet-elemző Merril Lynch alelnöke) felvetette a kizárólagos jellegű szolgáltatások hatását az üzleti kommunikációra. A résztvevők többé-kevésbé negatívnak ítélték meg megoldásokat.

"Ha megtagadod a vevőtől a konkurrenciára vonatkozó információkat, ő erre hamar rájön" - mondja Mark Walsh az üzletek közötti kommunikáció 56 százalékát bonyolító VerticalNet elnöke. "Az információ semlegességéről van szó, nem arról, hogy a tulajdonos semleges-e."

A Ventro (a korábbi Chemdex) elnöke David Perry, ugyanezen a konferencián elmondta, hogy az általa vezetett portálon például pártatlanul egymás mellett ajánlják konkurens számítógépgyártók termékeit, és az teljesen rendben van, bár bevallotta, hogy azért mégsem teljesen semleges az általuk szolgáltatott információ. "Nem vagyunk teljesen semlegesek, de elég semlegesek vagyunk ahhoz, hogy magunkhoz vonzzuk a kritikus tömeget."

A Yahoo nem kívánt reagálni az About.com elnökének vádaira. A konferencia csütörtökön zárul.

Last minute tengerparti nyaralások

Még nem volt nyaralni? Ősszel sem késő elutazni ezekre a gyönyörű helyekre.

Európai körutazások

Őszi kalandok. Segítünk hogy megtalálja a legjobb ajánlatokat.