Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMA Facebook igyekszik azt hangoztatni, hogy átláthatóvá és megbízhatóvá teszi a felületén megjelenő politikai hirdetéseket, de az Egyesült Államok félidős választása előtt estén a Vice News munkatársai simán elfogadtattak a közösségi portállal olyan hirdetéseket, amelyek fölött vevőként a száz, jelenleg is hivatalban lévő szenátor neve jelenhetett volna meg.
Elég könnyű manipulálni, hogy kinek a neve jelenjen meg a "Paid for by" felirat mellett, amely azt mutatja, hogy ki fizetett az adott hirdetésért. Ráadásul a kísérlethez szándékosan hamis híreket terjesztő - fake news - politikai csoportok oldalait választották ki. Mindez azt mutatja, hogy elég könnyű félrevezető információkat terjeszteni mások nevében.
A Vice természetesen nem vette meg az átverős hirdetéseket, csak addig ment el, hogy megkapja a száz különböző szenátor nevére a hitelesítést. Az újság korábban az alelnök Mike Pence, a demokrata vezető Tom Perez, és az Iszlám Állam nevéhez is megkapta a Facebook áldását, egyedül Hillary Clinton nevével utasították el a kérelmet. A Facebook egyébként éppen a választási csalások és félrevezetések elkerülése érdekében vezette be a "Paid for by" jelölést.
A Facebook elismerte, hogy azt a száz kérelmet nem szabadott volna elfogadni. Egyben arra hívta fel a figyelmet, hogy az Ad Archive nevű archívumban visszakereshetők a korábban lefutott hirdetések, így később is feltárhatók a visszaélések.
Túl nagy erőfeszítést nem vett igénybe a Facebook átverése: a Vice tíz frissen regisztrált, hamis és teljesen üres profillal tesztelte a fizető nevét megjelenítő funkciót, és az egész művelet csak pár percet vett igénybe szenátoronként.
(Vice)
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM