További Tech-Tudomány cikkek
Április végén mutatták be az Assassin's Creed videojáték-sorozat legújabb játékát, a Valhallát, ami az Odyssey görög kalandja után a vikingek korába kalauzolja majd a játékosokat. A bejelentést egy rajzolós stream vezette fel, az igazán nagy durranás azonban az első animált előzetes volt, ami egészen elképesztő látványvilággal mutatta meg, hogy mire lehet majd számítani a játéktól. Erre:
A videó egy magyar stúdió, a Digic Pictures keze munkája, ahogy egy csomó egyéb nagy sikerű videojátékos mozi is az elmúlt 15 évből. Ennek kapcsán most Varga Tamás, a stúdió egyik vezető animátora (illetve egészen pontosan character supervisora) volt a TNT podcast vendége, akivel nemcsak a Valhalla előzetesét, hanem a Digic korábbi munkáit is alaposan kitárgyaltuk – ezekből pedig azért van bőven.
Emellett megtudtuk, mennyire nehéz és időigényes összerakni egy pár perces animációt (spoiler: nagyon), és az is kiderült, hogy a megfelelő programok mellett az anatómiában, sőt, a szabászatban is otthon kell lenni ehhez. Arról is szó esett, hogy a tavaly megjelent Love, Death & Robotsba készített The Secret War – amiről akkor beszélgettünk is a cég ügyvezető igazgatójával – után képesek lennének-e elkészíteni egy egész estés filmet, de beszélgettünk a kreatív szabadságról, meg a Digic sikerének titkáról is. És persze előkerült az is, hogy hová tud még fejlődni a számítógépes animáció, ugyanolyan megmosolyogtatóak lesznek-e 15 év múlva a mai körülrajongott videók, mint most a korai 2000-es évekből származók.
A beszélgetés néhány izgalmasabb kérdése:
- Miért mozognak olyan idétlenül a Tűzgyűrű: Lázadás CGI-robotjai, miközben az eredeti Tűzgyűrűben öröm volt rájuk nézni?
- Hol lehet elsajátítani az ilyen animációk elkészítéséhez szükséges tudást?
- Miért van sminktükör minden karaktermodellező monitora mellett?
- Milyen számítógépeken dolgoznak, és hogyan sikerült a járvány miatt home office-ból befejezni a Valhalla moziját?
- Miért tűnnek annyira műanyagnak az új Star Wars filmekbe digitálisan betett szereplők, és miért néznek ki olyan jól még mai szemmel, 25 év távlatából is a Jurassic Park CGI-dinoszauruszai?
És néhány link a videókra, amikről szó esik a podcastban:
- Az Assassin's Creed: Syndicate előzetes, aminek elején Tamás digitálisan beszkennelt mása tolja a taligát
- A Witcher 3 előzetes, amelynek egyik női karaktere annyira megtetszett a CD Projektnek, hogy betették a játék egyik kiegészítőjébe – egészen pontosan a Blood and Wine-ban szereplő Oriannáról van szó, illetve egy magyar színésznőről, Rácz Zsuzsáról, akiről modellezték.
- Varga három kedvenc digices projektje a Warhammer: Mark of Chaos előzetese, az Assassin's Creed 2-höz készült videó és a Call of Duty: Advanced Warfare átvezető animációi.
- Az Armies of Exigo intrója, a Digic első munkája
- Pillantás a kulisszák mögé a netflixes Secret Warsban
- A digitális Edward Norton főbe lövi magát a Harcosok klubjában