Bemutatkozik a Mercedes CL65 AMG

2007.03.29. 12:01

A Mercedes kéttonnás kupéjának második sportváltozata megalomániásoknak készült: kategóriájának legerősebb, legnagyobb, és valószínűleg a legdrágább képviselője.


Galéria - kattintson a képre

Ahogy az sejthető is volt, az AMG mérnökei a jól ismert hatliteres, két turbófeltöltős V12-est szerelték bele, amely a maga 612 lóerős csúcsteljesítményével és 1000 Nm-es maximális nyomatékával a luxusautókban használt motorok legerősebbjei közé tartozik. Ekkora teljesítmény azonban inkább veszélyes, mint élvezetes, ha nem uralható teljesen, és ezt a Mercedes házi tuningműhelyében is tudják. Épp ezért a kupé futóművét, fékrendszerét, és aerodinamikai kialakítását is úgy alakították át, hogy az autó nagy sebességnél is stabil maradhasson.


Galéria - kattintson a képre

A CL65 külsőre nem túl feltűnő jelenség: csupán az átalakított lökhárítók és küszöbök, valamint a 20 hüvelykes felnikre szerelt 255/30-as első, és 275/30-as hátsó gumik alapján sejthetjük, hogy mivel is állunk szemben. A külső átalakítások egy részére ráadásul praktikus okokból van szükség. Az első lökhárítók nagyobb nyílásai a motor megfelelő hűtését szolgálják, a hátul kialakított diffúzor pedig szükségtelenné teszi, hogy az autó formáját nagy hátsó spoilerekkel csúfítsák el.


Galéria - kattintson a képre

Az autóba ugyanaz a kézzel is kapcsolható ötsebességes automata váltó került, amely az összes többi V12-es AMG modellbe is: egyedül ez képes elviselni a motor óriási nyomatékával járó terhelést. A váltó háromféle – komfortos, sportos és manuális – üzemmódban használható, de ahogy az S osztály drágább változataiban, a választókapcsoló itt sem csak a váltó programozását befolyásolja: sportos és manuális állásban keményebbre állítja a lengéscsillapítókat és a légrugókat, és a motor beállításain is módosít, hogy közvetlenebbül reagáljon a gázpedál parancsaira.

A CL65 emellett nagy teljesítményű fékrendszert kapott, amely a gyáriak szerint egyáltalán nem veszít a hatékonyságából nagy hőmérséklet mellett sem, és 100 km/h-s sebességről akkor is képes 35,6 méteren belül megállítani az autót, ha a megengedett össztömeget teljesen kihasználják, azaz a CL65 több mint 2,6 tonnát nyom.