Porsche 911 Turbo Cabriolet: az utolsó lenyúzható bőr?

2007.05.07. 13:53

A Porsche 997-esből már aligha képzelhető el újabb változat, létezik két- és négykerék-hajtással, nyitott, zárt és üvegezett tetejű karosszériával, szívó- és turbómotorral. Az egyik utolsó lehetséges, még hiányzó kombináció, a vászontetős turbó első adatait és fotóit ma közölte a Porsche, bár kapni csak a kabriószezon végétől, szeptembertől lehet majd.


Galéria - kattintson a képre

A Turbo Cabrio kizárólag a karosszéria kialakításában különbözik a zárt 911-es csúcsváltozatától. Az állandó összkerékhajtás és a 480 lóerős, 3,6 literes, ikerturbós motor ugyanaz, sőt, a vászontetős és a fémtetős változat menetteljesítményei sem különböznek jelentősen. A kabrió végsebessége is 310 km/h, és 3,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t. A 70 kilogrammos súlytöbblet csupán a fogyasztáson látszik meg minimális mértékben, a kupé 12,8 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, szabványos vegyes ciklusban, a kabrió pedig 12,9-et. A Porsche vászontetejét már ismerhetjük a gyengébb 911-esekből, a motorosan mozgatott ponyvás szerkezet 20 másodperc alatt tűnik el a motortér előtt kialakított tartójában. A vászontető persze változtatott az autó aerodinamikáján. Ennek ellensúlyozására a 120 km/h-nál előbújó hátsó szárny például 30 mm-rel magasabbra emelkedik.


Galéria - kattintson a képre

A Turbo Cabrio biztonsági berendezéseit is igyekeztek úgy kialakítani, hogy a tető hiánya ellenére is megfelelő védelmet nyújtson az autó. Szériatartozék a hat légzsák, és a szélvédőkeretet, valamint az ülések mögötti részt is acélcsövekkel erősítették meg, hogy borulás esetén is maradjon némi túlélőtér. A fékrendszer azonos a Carrera GT-ével: elöl hatdugattyús féknyergeket találunk, alapkivitelben acél féktárcsákkal, de ehhez a modellhez is rendelhető kerámiatárcsás fékrendszer némi felárért.

A 911 Turbo Cabrio szeptember elejétől lesz kapható, Németországban 150 862 eurós alapáron.