Borús szombat reggeleken néha nekünk is feltűnik, hogy mintha nem lennénk a tévében mostanában. Nálunk jobban senki se tudja, hogy az ilyesmi milyen sebesen változik, de akármikor is bukkanunk fel legközelebb, akármilyen dobozban, addig sem maradhatnak a világ magyar ajkú autóbuzijai klassz műsor nélkül.
Ezért írtunk ki pályázatot önmagunk pótlására. Legfeljebb hat percnyi, nem mindenáron vicces, nem feltétlenül teszt témájú filmet kértünk. Úristen, mennyi jött! 150-en forgattak Totalcart az idén. Elképesztő volt a témabőség: Csepeltől az M6 -on át az Uralig, és még egy csomó rendes autó. Például Yugo. Meg Moszkvics .
Megnéztük mindet. Van egy csomó olyan, ami nem lett túl jó. Például nincsenek benne rendes képek, nem történik semmi, nem hallunk semmi érdekeset, vagy ezek mind. De nekik is örülünk, mert legközelebb mind jobb lesz. És közben van több tucat olyan másik film, ami ugyan nem adásérett, de ügyes, eredeti munka - vagy minimum nagyon szorgalmas. Ezekből hónapokon át közlünk majd válogatást itt a TC-n, annyira sok van, és annyit lehet tanulni belőlük.
Továbbá vannak azok, amik jól vannak felvéve, ügyesen vágva, érezhetően profi vagy félprofi gárdától származnak, csak éppen kevés bennük a spiritusz, vagy az ötlet, vagy a kritika. De bármikor megvenné őket mondjuk az a másik tévécsatorna, vagy egy harmadik. Nekik is gratulálunk.
És volt 5 olyan, ami díjesélyesnek látszott, bár nem feltétlenül lóg ki mindenben a mezőny erős feléből. Ezeket egyesével végigpontozta a teljes szerkesztőség. És ebből lett a végső sorrend. Az ötödik helyezett a
5. helyezett
Ez egy lehetetlen helyzet. Motorról irtózatosan nehéz jó anyagot csinálni, pláne versenypályán. Steril a környezet, menet közben se képet, se hangot nem lehet rendesen rögzíteni (a bukó alatti mikrofon zajos és megbízhatatlan, az állva beszélés unalmas), és a beszédképes motorügyi szakember még ritkább, mint az autós. Most is itt a baj: a műsorvezető érezhetően rendkívül felkészült, nagyon ért hozzá, de még nálam is jobban be van szarva élete talán első forgatásán, és ettől meghal az anyag. Robertó szerint bele kellet volna diktálni pár felest, csak azzal meg motorozni nem az igazi. Képileg viszont mindennél profibb, úgy van felvéve és megvágva, ahogy semmi más az egész – egyébként elég erős – mezőnyben. Ezzel lett az ötödik.
4. helyezett
Seat Ibiza, és minden, ami vele jár...
Ilyen az, amikor sokat és alaposan dolgoznak valamivel. Szuperprofi narráció, szépen felvett jelenetek, pompás forgatókönyv, totalcar-póló a műsorvezetőn, ezek mind remek dolgok. Átkozottul mókás az emberrablós eleje, ráadásul messze kevésbé béna iskolai színjátszókör, mint a saját ripacskodásaink. Bárcsak ne fordulna hirtelen nyomasztó autótesztbe – pont ekkorra fogyott el a lendület meg az ötlet. De így is nagyon szeretjük. Majdnem dobogós.
3. helyezett
Ez a tökéletesen elvégzett amatőrmunka, a szó legeslegjobb értelmében. Rendkívül kellemes karakterű műsorvezető, értelmes, információgazdag tartalom, kis önirónia. Nem rosszak a képek – és főleg vannak –, rendesen össze is van rakva, nem triviális a zeneválasztás, kiváló a beszédhang, és így tovább. Ahogy rendezőnk, Robertó mondja „Kis plánolási hibák előfordulnak, de a legjobban van egyben.” Magva van, ritmusa van, stílusa van. Meg botlik is néhol, szövegben is, képben is, de mind belefér. Pont ez az az anyagtípus, amin nem látszik, hogy milyen ménkű sok melóból áll össze, mert egyszerűen csak működik, mintha tök természetes volna. Meg kell hozzá nézni 147 másikat, ami mégsem, ahhoz, hogy igazán becsülni tudja az ember. Gratulálunk, mindenképpen folytassátok. Különdíj.
2. helyezett
Alfa Hajsza, avagy hogy ne próbálj meg lefotózni egy 159-es Alfát
„Benny Hill is mosolyogva fordul egyet a sírjában. Tökéletesen információmentes, de jó volt nézni.”
„Ki van találva, vicces, jó hangulata van. Nekem kicsit sok a digitális majális és hosszú”
„Zseniális sztori, überprofi megvalósítás, még filmnek is jó, de az autóról semmit sem tudok meg.”
Ezekben a szerkesztőségi kommentekben minden benne van. A film néma, nincs benne szó semmiről, de autós börleszket évtizedek óta nem láttunk, (leszámítva azt, amikor én estem seggre másfél kiló banán taktikusan szétdobált héján egy koreai autó mellett) pláne nem ilyen kedveset, pláne nem ennyire kiemelkedő gondossággal és önfeláldozással elkészítve. Briliáns. Második.
1. helyezett
És aki nyert:
„Alapvetően nagyon vicces. Az ember frenetikus :-)”
Az abszolút nézettségi és szavazatszám-bajnok. És okkal. Lenyűgöző, hogy pár snitt kőegyszerű autóstalálkozós videóval, pár fotóval, egy mókás tárggyal, és őszintén, szelíden hülye, derűs átkötésekkel mennyire jól el lehet tölteni 6 percet. És egyben meg is vagyunk hasonulva: ez ugyanis már megint nem egy értelmes videó, nem tudunk meg belőle semmit, nem viszi előre az emberiséget, de az összesen 900 perc között ez a 6 telt el a talán a leggyorsabban. Maga az Orr is egy szuper tárgy, (ajánljuk a készüléséről szóló külön videót is) és az a víg barkácsolás, ahogy műsor lett belőle, annyira jól megy hozzá, hogy azzal most nyerni lehetett. Gratulálunk!
És ezzel persze nincs vége. Mostantól néhány naponta rendszeresen publikálunk majd a jól sikerült filmek közül egy-egyet a itt a TC-n, lehetőleg építő kritikai észrevételekkel. Nagyon-nagyon sokan voltak közel a dobogóhoz, belegondolni is rémes, hogy a januári GDP hány százaléka esett ki pályaműkészítés miatt. Így bőven megérdemlik, hogy sokan lássák a munkájukat – és persze csináljanak jobbat. Mert pályázat lesz máskor is, sőt, lehet nekünk publikálásra küldeni videót olyankor is, ha épp nincs verseny.
Technikai részletek
Figyeltük a szavazatok számának az alakulását. Mivel a versenyszellem megint indiai kattintófarmok felbérlésére ösztönözte a pályázók egy részét, így az értékeléskor nem vettük figyelembe a szavazatokat. Azaz de, de csak annyira, amennyire elhittük. Ezúton is gratulálunk azoknak a filmstáboknak, akiknek sikerült a nézőszámukat meghaladó szavazatszámot elérniük, ilyen az igazi rajongótábor.
Nyeremények
A fődíj egy Sony DCR-SR32 merevlemezes videókamera a Sony Hungáriától, ezzel készülhetnek az Orr további epizódjai. Az autótesztügyi különdíjat a Szerintem Renault stábja kapja, ez egy Renault R27 F1-es rádiótávirányítós modellautó, reméljük, lesz helye az R5 mellett a családban.
Majdnem különdíjas lett (és kiváló hírszerkesztőnk személyes kedvence, egyben Orosz Péter emlékdíjas film) a Rendhagyó BMW E30 teszt . Rengeteg dolgot szeretünk benne nagyon: értelmes, tele van információval, alaposan képgazdag, jó hangulatú, igazi autókról szól. Szuper anyag, ezzel kezdjük majd a Dobogóközeliek sorozatunkat.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Felismered ezeket a csodás, öreg autókat egy részletük alapján? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel a Rétromobile veteránjait!
Most bebizonyíthatod, hogy nagyon vágod a különleges veteránokat: ismerd fel mindet! Előre szólunk, hogy nem lesz könnyű.
- Hírek
Ez a hatkerekű G-osztály lehetne a valaha volt legmenőbb pápamobil
A különleges terepjáró egyelőre csak digitális térben létezik, de nem lehetetlen, hogy a Carlex megépíti majd.
- Hírek
Lefagyott a sínekre tolt autós, el is kaszálta a vonat
Ennél kevés rosszabb megoldás létezik.
- Tesztek
Pompás prémium milliós taposóaknávalHasználtteszt: Volvo XC70 – 2010.
Piszok kényelmes, prémium érzetű utazóautó a harmadik generációs Volvo XC70, de óriási taposóaknákat rejt magában.
- Közélet
Ennyibe kerül az elektromos autók kötelező szervize
Népszerű tévhit, hogy a villanyautóknál nincs ilyen.
- Hírek
Brutálisan megdrágulnak az Audik, feljebb pozicionálják a márkát
Az Audi a jövőben inkább az eladott autók utáni haszonra, mintsem a darabszámra fókuszál majd.
- Hírek
1300 lóerős, elektromos NASCAR koncepciót mutatott a Chevrolet
Valódi versenyautó alapokkal rendelkezik.
- Hírek
Videón a Jaguar gigantikus elektromos újdonsága
Ezen az autón áll vagy bukik a Jaguar jövője, ezért mindent beleadnak a fejlesztésbe.
- Hírek
Egy ausztrál férfi feleségül vette a Fordját Valentin-napon
Brisbane legnagyobb autórajongója imádja az 54 éves autóját.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Közélet
A Forma–1 érdekes kísérlettel indítja a szezont, mi pedig ott leszünk, hogy beszámoljunk róla
Nagy kérdés, milyen fogadtatásban részesül az F1 75 Live, de mi is itt leszünk a helyszínen, és első kézből számolunk be nektek a tapasztalatainkról!
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Sajtóközlemény
Alig drágult a casco tavalyhoz képest
Személygépkocsikra átlagosan 208 ezer forint volt az éves díj 2024-ben.
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Hírek
Kimaxolta a tahóságot a felelőtlen BMW-s (+ hülye taxis)
Záróvonalon átlépve, hatalmas tempóval előzte a sort a kanyarodósávban, forgalommal szemben.
- Hírek
Illegális, cseh szeméttelepen kötött ki az Audi Dakar-versenyautója
Méltatlanul szomorú véget ért a Dakar-ralit megjárt RS Q e-tron.
- Hírek
Hétfőtől reszkethetnek a szabálytalankodók
Hosszú ellenőrzésre készül a rendőrség: teherautók és buszok kerülnek fókuszba.
- Hírek
Baleset történt az M0-n Csömör térségében, lassan 10 kilométeres a dugó
Aki teheti, kerüljön.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Közélet
Nem minden átverés, ami annak tűnik – Segítség, átvertek!
Vannak olyan hibák, amik kiszámíthatatlanul és hirtelen jönnek elő.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
