Beleültem, felhajtottam vele a garázsból. Kifordultam a Munkásotthon utcába. Elcsordogáltam az építkezéses útszűkület mellett. Befordultam a Várna utcába. Az Árpád úti lámpa mint mindig, most is piros volt, úgyhogy bár az egész, pár száz méteres úton nem léptem túl a 20 km/h-t, megálltam, és azt mondtam: a szentségit, de jó kis autó.
Nagyjából hasonló előzményekkel, csak trágárabb kifejezésekkel állapítottam meg hasonlót a 645-ösről, amikor először kipróbáltam. Azon túl, hogy mindkettő BMW, szinte szentségtörés összehasonlítani a két autót, hiszen ez egy szánalmas kisdízel, de ugyanúgy tudja a lényeget, elementáris erővel sugározni a jóautóságot.
Visszafelé Papp Tibi vezetett, akinek korábban egy BMW-s rendezvényen volt olyan szerencséje, hogy végigpróbálhatta a 3-as BMW összes nemzedékét. Elsődleges információként azt osztotta meg velünk, mennyire érdekes érezni, ahogy nemzedékről nemzedékre egyre szarabb a BMW-k váltója, de néhány kilométer után ugyanarra jutott: hej, de jó autó ez. A váltójában már sok a műanyag alkatrész, de... de ezt az autót meg kéne venni. Mondjuk kombiban.
A 318d-t azért kértük, mert ez az a modellfrissítés , amiben bemutatkozik az új iDrive. Az iDrive-ot az autós újságírók legalább annyit szidták, mint az angolszász krónikások a normannokat, a BMW viszont sokáig kitartott, mert nehogy már az újságírók jobban tudják, és ez így is van rendjén. Én se szeretem, ha autógyártó mondja meg, szerinte hogyan kéne autós újságot csinálni.
A BMW-sek, mármint a vásárlók szerették az iDrive-ot, én legalábbis csak ilyen BMW-tulajdonosokat ismerek, de végül csak változtatott a cég, és nagyjából az Audi MMI mintájára alakította át a rendszert. Több lett a gomb a krómegér körül, amivel a vezérlése lényegesen egyszerűbb, de mindez számunkra csak puszta teória, mert ebben a 318d-ben nincs iDrive. Sose hittem volna, hogy egyszer hiányozni fog.
A frissítés természetesen csak látszólag merül ki az újfajta iDrive-ban; valójában kis túlzással azt mondhatnánk, az új 3-asra az anyja (Chris Bangle) se ismerne rá. Mármint abban az értelemben, hogy ez volna az új, frissített 3-as.
A külső legnagyobb érdekessége a színe. Az első pár napon sokat mulattunk azon, hogy na, megyünk ebédelni a zöld BMW-vel. Mert a forgalmiba zöldet írtak, az autó viszont ezüstmetál, akár egy teremgarázs neonfényében nézzük, akár a napon. Szürke. Tom megkockáztatta, hogy ha bizonyos szögben nézzük, akkor a napon van benne egy kis zöld. Persze ahhoz nagyon körültekintően kell helyezkedni, és nagyra nyitni a szemet, hogy bejusson a pupillán az a két és fél zöld foton.
Tehát ezüst. Viszont sötétben, esőben mentem vele bevásárolni, aztán kijöttem az áruházból, és ott állt egy zöld autó. Másnap ebédelni is szemerkélő esőben, de természetesen nappal mentünk, és akkor is egészen zöldes volt, úgy nagyjából a moha/palackzöld tengely mentén. Csodálatos jelenség, bár nem tudom, mire jó.
2005-ben én voltam az akkor új 3-as európai bemutatóján sokáig hanyagoltam a Hármasokat, csak a 335i Cabrio után nyújtottam ki mohó mancsomat – a valenciai ősbemutató és a szekvenciális turbó vadbarom egyaránt elfedte az egyszerű tényt, mennyire jó a jelenlegi 3-as. Mi pedig épp ezért kajtatjuk fanatikusan az alapmodelleket; nem vonják el a a figyelmet elektronikus extrák, erős motorok, rafinált bőrkárpitok – csak az autó van, és mi.
A világos kárpit gyermekes és kutyás családoknak nem a legjobb választás, de én sokkal jobban bírnám a foltokat, mint a sötétkamra-belteret. Jellegzetes, BMW-sen vaskos kormány, sötétnarancs háttérvilágítású műszerek és kellemes műanyagok – ha nem is luxus, de igen kellemes hely a legalapabb 3-as BMW. Ráadásul ezt a fajta nettó, gépészeti minőségérzetet adják egyes 15 éves japán autók is, meg természetesen azok a BMW-k, amiket nem gyilkoltak szét könyörtelen, fillérvadász makacssággal.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Volkswagen németországi üzemeiben gyárthatnak kínai elektromos autót Európának
A Volkswagennek most nem kellenek azok a gyáregységek, ezért egy kínai márka lecsapna rájuk.
- Hírek
Vadiúj, turbós V8-at mutattak a kínaiak, amit egy Tankba szánnak
Ha azt hitted, hogy Kínában manapság minden a villanyautókról szól, akkor gondold újra.
- Hírek
Minek neked két furgon malacka? Az egyikkel szállítom a másikat!
Április másodikán nem mindennapi látvány tárult Nottinghamshire rendőrei elé.
- Hírek
Kínai vetélytársat kap a Toyota Hilux? Masszív pickupot mutatott a Chery
A Himla név nemcsak egy modellt jelöl majd, hanem egy kisebb termékcsaládot.
- Hírek
Kamu váltóval érkezhet az első elektromos Ferrari
A rendszer a gázpedál állása, valamint egy virtuális sebességfokozat alapján számolja ki a villanymotor nyomatékát.
- Hírek
A BMW megcsinálja, amit 20 éve ígér
Az M részleg vezetője nyilatkozott az AutoExpressnek.
- Technika
500 ezer kilométerrel is Mercedes maradtMűhelyPRN: Mercedes-Benz E220 CDI (W211) – 2006.
Sokan azért hívják utolsó igazinak, mert 1-2 millió forintért meg lehet venni, pedig a lelke mélyén tényleg ez az utolsó régi hangulatú Mercedes.
- Belsőség
Színes hátterek autófotózáshoz - mikor, hol keressük őket?
Itt a tavasz, dagad a pipacs, a repce, a facélia.
- Olajdoktor
Önthetek 2 ütemű olajat a dízel Mercibe?
Egy fórumon olvastam erről a megoldásról.
- Hírek
Komplett kerti fészert szállított egy férfi a német autópályán
Tisztában volt vele, hogy a mutatvánnyal több előírást is megszeg, de azt gondolta, hogy az éj leple alatt észrevétlenül haza tud surranni.
- Tesztek
A dinnyét sem sörrel öblíted leTeszt: Peugeot 308 SW PHEV 180 e-EAT8 GT - 2024.
Előfordul, hogy két jó dolog kombinációjából valami rossz sül ki. Bármilyen jól hangzik, nem győzött meg a plug-in hibrid hajtáslánc.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Botrány, skandallum, világvége: kínai technikával jöhetnek a jövő e-Ferrarijai?
Ha netán nyélbe ütnék az üzletet, a Kommunista Párt autóival kerülnének rokonságba az olaszok.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Hírek
A Nissan a történelme legnagyobb bukójára készül
Ezt nehéz lesz pozitívan előadni a befektetőknek.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Hírek
Megvan, mikor érkeznek Magyarországra az első kínai Chery modellek
Folytatódik az offenzíva: a kínai Chery több új modellt hoz Magyarországra. Itt vannak a típusok és a dátumok.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
