Ugyan bukott rajta eleget, de azért jót tett a Mercedesnek a Chryslerrel való pár éves vadházasság. Ha másért nem, hát azért, mert rájött: a régi Cherokee-val elkezdett vonalat érdemes lesz folytatni. Nem biztos, hogy emiatt lett szögletes a legkisebb Merci SUV, de tény, hogy jól néz ki. És az is tény, hogy a cég egyik legkellemesebb mai autója.

Még Peter Horbury – a Ford mai, a tárgyalt időpontban pedig még a Volvo designfőnöke – mondta egyszer, hogy főbenjáró bűn ronda, stílustalan, tizenkettő egy tucat autókat készíteni, amikor szép formát előállítani is csak alig több meló. És aztán az a szép forma el is adja az autót. Tehát az a cég maga alatt vágja a fát, amelyik csúnya kocsikat dob piacra. Ha nem is volt mindenben teljesen igaza, hiszen a szép autóhoz jó formatervező kell, amilyen nincs mindenkinek, egyetértek vele abban, hogy egy mutatós autót a többség eleve jónak is hisz.
Ha csak a formán múlna, a Mercedes új, kicsi szabadidő-autójába, a GLK-ba motort sem kellene tenni, elég lenne valami felhúzós óramű, a csomagtér hátuljára gurtnizott lemezkulccsal. Futómű helyett rugózhatna szekértengelyeken, lámpáiban pislákolhatnának mécsesek, rothadó borzmirigyszaga lehetne belül – úgy is megvennék. Mert eszeveszett jól néz ki. Képen is persze, de élőben még inkább.
Sok van benne a régi Jeep Cherokee-ból, még a tíz évvel ezelőtti, kicsi szögletesből. Hasonlít a Subaru Foresterre is, de abból még a korábbira, amely egyedi volt. És ha kicsit tovább nézegeti az ember, meglátja benne a W124-es Mercedes kombit is. Szögletes sárvédőívek, amelyek szélei erősen széjjelfelé tartanak – ez is a púpos Merci hagyatéka. Kockalámpák, enyhén domború, egyenes szélű motorházfedél, lefelé szélesedő első sárvédők, nagy, hótoló orr – bennem megmozdult a saját Hansom emléke. Szerencsére a jó emlékek jöttek elő, mert azzal azért nem keveset szívtam is .
És bent ülve is felidézi a szeretett és sokat emlegetett W124-et. Mélyen van a műszerfal, ezen a tájon is sarkosak a formák, sok a ferdén megdöntött elem, az óraegyüttes sallangmentes, praktikus. Közel van a két első tetőoszlop, jó a kilátás, a motorházfedél pedig messze elterül az ember előtt, a szélei is látszanak. Csak kár, hogy nincs csillag az orrán, amit tolni lehetne, mert a GLK is a széles sportmaszkot kapta.
Sajnos a rokonság a rossz pontokon is megvan. A W124-es méretéhez képest szűk volt, az ülései sem voltak elég nagyok. Ugyanez a helyzet a GLK-val is. Elöl még csak-csak el lehet férni, de hátul nincs benne több hely, mint valami kompaktban (elnézést kérek a Hondától, tudom, a Civic biztosan nagyobb belül a GLK-nál). És az ülések nem elég méretesek, a formájuk sem tökéletes. Amikor beülök egy tesztautóba, és még tíz perc múlva is tekergetek, billengetek, deréktámaszt állítgatok, akkor ott valami baj van az üléssel. És a GLK-ban pontosan ezt játszottam el minden beszállás után – nem akartam elhinni, hogy nincs annál kényelmesebb testhelyzet, mint amit feltárcsáztam. Öt emberből csak egynek tetszett a szerkesztőségben, tehát a hiba az ülésben van.
A letisztultság hajkurászásában is a ló túloldalára esett a Mercedes – éppen amerre a kietlen tajga terül el a messzeségben, és még Léna megérkezésére is várni kell. A sportos C-osztályban még elment a műszerek helye gyanánt a nagy, üres, ezüstszínű műanyag táblába fúrt három lik, de a GLK-ban már fáj az egyszerűség. Az alapformák szuperek, ezért ha cizelláltabb lenne a középkonzol, gazdagabb az óraegyüttes, a díszbetét nem ilyen óriási monolitként terpeszkedne a jobb oldalon, ameddig az utas szeme ellát, máris kevésbé éreznénk csontjainkban az orosz tél cúgját. Kevéssel több részlet zseniálissá tenné a belteret, de éppen az a kevés hiányzik. Így csak ürességet érzünk, még ha a zseniális analóg rádióskála önmagában próbálja is menteni a helyzetet.
Nagyjából e fenti három hiányosságot kell ellensúlyoznia a GLK szenzációs külsejének. Nos, ebből a mérlegelősdiből bőséges tartalékkal jön ki, elbírna talán még egy rossz motort, lomha váltót, támolygós futóművet is a mérleg másik serpenyőjében. De erre már nincs szükség, a hibák végére értem, innen már a GLK az egekbe megy.
Már csak egy kérdés marad: van-e jobb Mercedes a GLK-nál? Lapozzon.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Színes hátterek autófotózáshoz - mikor, hol keressük őket?
Itt a tavasz, dagad a pipacs, a repce, a facélia.
- Hírek
A BMW megcsinálja, amit 20 éve ígér
Az M részleg vezetője nyilatkozott az AutoExpressnek.
- Hírek
Kamu váltóval érkezhet az első elektromos Ferrari
A rendszer a gázpedál állása, valamint egy virtuális sebességfokozat alapján számolja ki a villanymotor nyomatékát.
- Hírek
Vadiúj, turbós V8-at mutattak a kínaiak, amit egy Tankba szánnak
Ha azt hitted, hogy Kínában manapság minden a villanyautókról szól, akkor gondold újra.
- Hírek
Minek neked két furgon malacka? Az egyikkel szállítom a másikat!
Április másodikán nem mindennapi látvány tárult Nottinghamshire rendőrei elé.
- Hírek
Kínai vetélytársat kap a Toyota Hilux? Masszív pickupot mutatott a Chery
A Himla név nemcsak egy modellt jelöl majd, hanem egy kisebb termékcsaládot.
- Olajdoktor
Önthetek 2 ütemű olajat a dízel Mercibe?
Egy fórumon olvastam erről a megoldásról.
- Hírek
A Volkswagen németországi üzemeiben gyárthatnak kínai elektromos autót Európának
A Volkswagennek most nem kellenek azok a gyáregységek, ezért egy kínai márka lecsapna rájuk.
- Technika
500 ezer kilométerrel is Mercedes maradtMűhelyPRN: Mercedes-Benz E220 CDI (W211) – 2006.
Sokan azért hívják utolsó igazinak, mert 1-2 millió forintért meg lehet venni, pedig a lelke mélyén tényleg ez az utolsó régi hangulatú Mercedes.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Hírek
Botrány, skandallum, világvége: kínai technikával jöhetnek a jövő e-Ferrarijai?
Ha netán nyélbe ütnék az üzletet, a Kommunista Párt autóival kerülnének rokonságba az olaszok.
- Hírek
Komplett kerti fészert szállított egy férfi a német autópályán
Tisztában volt vele, hogy a mutatvánnyal több előírást is megszeg, de azt gondolta, hogy az éj leple alatt észrevétlenül haza tud surranni.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A Nissan a történelme legnagyobb bukójára készül
Ezt nehéz lesz pozitívan előadni a befektetőknek.
- Tesztek
A dinnyét sem sörrel öblíted leTeszt: Peugeot 308 SW PHEV 180 e-EAT8 GT - 2024.
Előfordul, hogy két jó dolog kombinációjából valami rossz sül ki. Bármilyen jól hangzik, nem győzött meg a plug-in hibrid hajtáslánc.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
- Hírek
Megvan, mikor érkeznek Magyarországra az első kínai Chery modellek
Folytatódik az offenzíva: a kínai Chery több új modellt hoz Magyarországra. Itt vannak a típusok és a dátumok.
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
