Közelebb áll egy Corsához vagy egy Puntóhoz, mint bármelyik sportkocsihoz. Technikailag minden, csak nem különleges, mégis van benne valami, ami miatt nagyon meg lehet kedvelni.
Sosem vezettem Hyundai Coupét. Hiába kaptam meg az újat, az mégsem járja, gondoltam, hogy nem tudom összehasonlítani a régivel. Felhívtam hát Kótai Misit, aki bár volt bokszvilágbajnok, vezetni is nagyon szeret, és sokáig egy ilyen Coupét hajtott az előző szériából. Ha valaki, ő egészen biztosan meg tudja mondani a frankót.
Misi imádja az autókat, és bár mostanában legfőképp béemvézik, szerette a Coupéját, kíváncsi volt, mennyit változott. Nagy csodára nem számítottunk, hiszen a Hyundai már bejelentette , gőzerővel dolgozik az új, hátsókerekes Coupén , amit majd 2009-ben dob piacra, és ez egyben azt is jelenti, hogy ezt a régi modellt már nem nagyon akarják csiszolgatni, épp csak kipofozták egy kicsit.
Misi egy sarok után közölte, a tesztautó, eltekintve az új lámpáktól, a kipufogótól, a digitális klímától, az ülésfűtéstől és a fémpedáloktól, tökéletesen ugyanolyan, mint saját exautója. Hiába próbálkoztam, bárhonnan futottunk neki – belső kialakítás, futómű, motor – mindenre ugyanaz volt a válasz: tök ugyanolyan. Hosszas kutakodás után egy dolgot mégis találtunk, a kipufogónak szebb, mélyebb lett az orgánuma. Misi szerint a régi Coupénak nem volt ilyen öblös hangja.
Különbség tehát nem sok van a két modell között, ám ez nem ok a csalódásra. Egyrészt, mert valójában a 2007-es Coupe nem új modell – a Hyundai sem állította az ellenkezőjét –, csak felfrissített változat, és bizony láttunk már olyat is, hogy egy alig észrevehető lökhárító-módosítás miatt cipelték tucatjával az újságírókat drága pénzen sajtóbemutatóra. Ahhoz képest az új Coupe egy új világ. Másrészt ez az autó, ha technikailag nem is tökéletes, mégis kedves, szerethető, és nem utolsó sorban nagyon szép.
Sajnos pont szemből a legkevésbé izgalmas, sőt engem kicsit emlékeztet az oviban kidülledő szemmel csúfolódó Béluskára, de azért annyira nem, hogy elvitassam, oldalról és hátulról nagyon mutatós. Ezt nemcsak én gondolom így, Misinek is tetszett, és az utcán is utána fordultak az emberek?A benzinkúton megkérdezték, mi ez, milyen, hogy megy, meg amit ilyenkor szokás.
A Hyundai Coupe tetszik a népnek. Nem gondolkoznak rajta, hogy koreai, nem érdekli őket, hány lóerős. Senki sem mondta, hogy hát igen, jópofa, de nagy kár, hogy nem BMW vagy Audi. Pedig azt hittem, sokan húzzák majd reflexből a szájukat, hogy így a presztízs meg, úgy a koreai autóipar, de nem.
A belső tér is nagyon kellemes, jó a kormány, kényelmesek, és egészen jól tartanak a sportülések, szép a középkonzol, szép a kék világítás, amiben az este kivilágított műszerfal pompázik. Ergonómiailag minden oké, és jó mélyen ülünk, ahogy sportkocsiban illik. A hátsó sorról sajnos nem nyilatkozhatom ilyen önfeledt lelkesedéssel, kínszenvedés volt hátul ülve fotózni a műszerfalat. A lábtér is kevés, fejtér pedig, írd és mondd, nincs. Van azért jó oldala is a dolognak, szánalmas 170 centimmel végre egyszer óriásnak érezhettem magam, még ha közben roppant kényelmetlenül kuporogtam is. A Coupéba hátra csak gyerekeket lehet bepréselni, felnőtt ember nem fér el.
Cserébe egészen nagy a csomagtartó, 312 literes. Ez valahová a kisautók és az alsóközepesek közé esik, ami ilyen kicsi kupéhoz képest jó, főleg, ha beleszámoljuk, hogy ezzel az autóval hosszabb útra egészen biztosan nem megyünk majd többen, mint ketten. A Coupéval egyébként minden további nélkül lehet utazgatni, autópálya-tempónál egyáltalán nem hangos, és a hifi is elég jól szól.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai vetélytársat kap a Toyota Hilux? Masszív pickupot mutatott a Chery
A Himla név nemcsak egy modellt jelöl majd, hanem egy kisebb termékcsaládot.
- Hírek
Kamu váltóval érkezhet az első elektromos Ferrari
A rendszer a gázpedál állása, valamint egy virtuális sebességfokozat alapján számolja ki a villanymotor nyomatékát.
- Olajdoktor
Önthetek 2 ütemű olajat a dízel Mercibe?
Egy fórumon olvastam erről a megoldásról.
- Hírek
A BMW megcsinálja, amit 20 éve ígér
Az M részleg vezetője nyilatkozott az AutoExpressnek.
- Hírek
Vadiúj, turbós V8-at mutattak a kínaiak, amit egy Tankba szánnak
Ha azt hitted, hogy Kínában manapság minden a villanyautókról szól, akkor gondold újra.
- Hírek
Minek neked két furgon malacka? Az egyikkel szállítom a másikat!
Április másodikán nem mindennapi látvány tárult Nottinghamshire rendőrei elé.
- Belsőség
Színes hátterek autófotózáshoz - mikor, hol keressük őket?
Itt a tavasz, dagad a pipacs, a repce, a facélia.
- Technika
500 ezer kilométerrel is Mercedes maradtMűhelyPRN: Mercedes-Benz E220 CDI (W211) – 2006.
Sokan azért hívják utolsó igazinak, mert 1-2 millió forintért meg lehet venni, pedig a lelke mélyén tényleg ez az utolsó régi hangulatú Mercedes.
- Tesztek
50 az új 35? Vezettük az elektromos Suzuki Vitarát!
Az elektromos Vitara könnyed, légies és jól vezethető, mint a benzines változatai, de érződik rajta, hoy frissebb, modernebb konstrukció.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Botrány, skandallum, világvége: kínai technikával jöhetnek a jövő e-Ferrarijai?
Ha netán nyélbe ütnék az üzletet, a Kommunista Párt autóival kerülnének rokonságba az olaszok.
- Tesztek
A dinnyét sem sörrel öblíted leTeszt: Peugeot 308 SW PHEV 180 e-EAT8 GT - 2024.
Előfordul, hogy két jó dolog kombinációjából valami rossz sül ki. Bármilyen jól hangzik, nem győzött meg a plug-in hibrid hajtáslánc.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Hírek
Komplett kerti fészert szállított egy férfi a német autópályán
Tisztában volt vele, hogy a mutatvánnyal több előírást is megszeg, de azt gondolta, hogy az éj leple alatt észrevétlenül haza tud surranni.
- Hírek
A Nissan a történelme legnagyobb bukójára készül
Ezt nehéz lesz pozitívan előadni a befektetőknek.
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
Megvan, mikor érkeznek Magyarországra az első kínai Chery modellek
Folytatódik az offenzíva: a kínai Chery több új modellt hoz Magyarországra. Itt vannak a típusok és a dátumok.
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
