2008.12.04. 00:01

Adatlap Saab 9-3 2.0 Ts Aero Xwd - 2002

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 211 LE @ 5500 rpm
  • 300 Nm @ 2500 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.7 másodperc
  • Végsebesség:
    235 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.3 l/100km
  • 11 345 000 Ft

Összkerékhajtású sport-Saabot, valami félig raliautót akartunk tesztelni, ehelyett egy csendes, kényelmes limuzint kaptunk a kezünk közé, de egyáltalán nem bántuk.

A Saab soha nem volt a sportkocsirajongók márkája, ennek ellenére mindig voltak sportosított modelljei. Több 250 lóerő körüli teljesítménnyel büszkélkedő limuzint dobtak piacra az évek során. Ha az Aero szócskát meghalljuk, rögtön elképzelünk egy viszonylag nagy méretű motorblokkot egy visszafogott, de még így is igen hatékony turbófeltöltővel.

Pedig az Aero csak egy csomag, igaz, ezt a csomagot a gyengébb 9-3-asokhoz nem tudjuk megrendelni, de például a 180 lovas 1,9-es dízelhez már igen. Napjainkban minden sportos Saabhoz jár minimum 180 lóerő, sportfutómű, egyedi, 17-es könnyűfémfelni-garnitúra és sportkipufogó. És mivel az Aero a legdrágább felszereltségi szint, a sportosítások mellé adnak még bőrüléseket, 7 hangszórós hifit − a tesztautóban 11 hangszórós BOSE Surround hangrendszer volt DVD-alapú navigációval − meg tolatóradart, elektromosan állítható első üléseket a vezetőnél 3 memóriahellyel, xenon fényszórókat és fényszórómosót.

A bőrülések jól néznek ki, és kényelmesek is, a BOSE hifi tisztán, szépen szól, a sportkipufogó is csinos, de a sportfutóműből semmit sem vettem észre. Annyira nem, hogy a teszthét után úgy éreztem, a tesztautó legkívánatosabb tulajdonsága, hogy komfortos. Ennek egyszerű oka van, az XWD alá nem raknak sportfutóművet, hiába Aero. Csöndes a motorja, nem jön zaj a kerekek felől még nagy tempónál sem, és szinte alig érezzük az útegyenetlenségeket, ennek azonban egyenes következménye, hogy az utat sem nagyon érezzük.

Ezzel a mondattal sajnos le is lőttem a poént, a Saab 9-3 2.0 TS XWD Aerónak kábé annyi köze van a sporthoz, mint nekem lesz úgy 30-40 év múlva. Még a limuzinokhoz képest sem sportos egy kicsit sem. Nagy teste kanyarban, de kemény fékezésnél is imbolyog, ráadásul a sofőr nagyon kevés visszajelzést kap az útról, csak találgatni tud, nem alkothat pontos képet arról, ami az autóval egy gyors kanyarban történik, ennek fényében nem is nagyon fogja erőltetni a száguldozást. De mennyire fontos egy Saabnak, hogy a száguldás élményével kecsegtessen?

Elérkeztünk a Saab, és tulajdonképpen a General Motors nagy problémájához, az identitás kérdéséhez. A GM-nél úgy döntöttek, elkezdik árulni ugyanazt a technikát különböző neveken, így az előállítási költség csökken, nyilvánvaló, hogy a haszonnak nőnie kell. Igen ám, de az emberek nem robotok, azt veszik meg, ami tetszik nekik, ami vonzza őket, és ha valakit egy Cadillacben az vonzott, hogy nagy, nyers, bunkó és elegáns egyszerre, az nem fog megvásárolni egy európaiasított, modoros autót csak azért, mert ráragasztottak egy Cadillac badge-et.


Saab 93 XWD bejáratás (videó)

Mikor Csikóssal ralizni mentünk Ádándra , azon töprengtünk, pontosan milyen a Saab személyisége. Arra jutottunk, hogy bár jól láthatóan tartja a lépést a korral, a legkonzervatívabb márkák közé tartozik. Nézegettük a műszerfalat, a műszeregységet, és bár gyökeresen eltérő a kocsikról alkotott véleményünk, megegyeztünk abban, hogy a sok krómcsicsa nélkül, vagyis tök feketében jobban mutatna.

Ha mai szemmel nézzük, kicsit talán túlságosan egyszerű formák határozzák meg a 9-3 műszerfalát. Ha konzervatívabb elképzeléseink vannak az autódizájnról, a Saab műszerei gyönyörűek, viszont sehogyan sem illik a tradicionális környezetbe a sok krómdísz. A GM egyszer már bebizonyította magának − sőt, folyamatosan bizonygatja −, hogy ha mindent el akar érni, akkor két szék között a pad alá csúszik. Nehogy ugyanez legyen a Saabbal; ha már konzervatív, legyen a végsőkig konzervatív, tartson ki az elképzelései mellett, és ne konformizálódjon az egyik oldalon, ha a másikon az ár ellen megy.

Persze a krómcsík csak apróság, a 9-3 XWD sportos karosszériáját leszámítva nagyon egységes képet mutat: konzervatív limuzin, mely a neve ellenére is nagyon kényelmes. Még a kétliteres turbómotor is olyan, mint egy tapasztalt, idősödő konferanszié: a legjobb poénjain már túl van, de bármikor tökéletesen megoldja a legváratlanabb szituációkat, megríkatni már nem, nevettetni még tud.

Népítélet - Saab 9-3

7,5
Nép
6
8.5
7
8.6
8

Az oldalról ajánljuk

A Volkswagen németországi üzemeiben gyárthatnak kínai elektromos autót Európának
  • Hírek

A Volkswagen németországi üzemeiben gyárthatnak kínai elektromos autót Európának

A Volkswagennek most nem kellenek azok a gyáregységek, ezért egy kínai márka lecsapna rájuk.

1 órája
Kamu váltóval érkezhet az első elektromos Ferrari
  • Hírek

Kamu váltóval érkezhet az első elektromos Ferrari

A rendszer a gázpedál állása, valamint egy virtuális sebességfokozat alapján számolja ki a villanymotor nyomatékát.

április 26., 09:25
Vadiúj, turbós V8-at mutattak a kínaiak, amit egy Tankba szánnak
  • Hírek

Vadiúj, turbós V8-at mutattak a kínaiak, amit egy Tankba szánnak

Ha azt hitted, hogy Kínában manapság minden a villanyautókról szól, akkor gondold újra.

április 26., 06:12
Színes hátterek autófotózáshoz - mikor, hol keressük őket?
  • Belsőség

Színes hátterek autófotózáshoz - mikor, hol keressük őket?

Itt a tavasz, dagad a pipacs, a repce, a facélia.

április 26., 12:53
A BMW megcsinálja, amit 20 éve ígér
  • Hírek

A BMW megcsinálja, amit 20 éve ígér

Az M részleg vezetője nyilatkozott az AutoExpressnek.

április 26., 11:19
Kínai vetélytársat kap a Toyota Hilux? Masszív pickupot mutatott a Chery
  • Hírek

Kínai vetélytársat kap a Toyota Hilux? Masszív pickupot mutatott a Chery

A Himla név nemcsak egy modellt jelöl majd, hanem egy kisebb termékcsaládot.

április 26., 11:19
Nem látszik rajta az erő
  • Belsőség

Nem látszik rajta az erő

Azért a szívó V8 még mindig jó.

április 25., 17:07
500 ezer kilométerrel is Mercedes maradt
  • Technika

500 ezer kilométerrel is Mercedes maradtMűhelyPRN: Mercedes-Benz E220 CDI (W211) – 2006.

Sokan azért hívják utolsó igazinak, mert 1-2 millió forintért meg lehet venni, pedig a lelke mélyén tényleg ez az utolsó régi hangulatú Mercedes.

április 26., 06:11
Minek neked két furgon malacka? Az egyikkel szállítom a másikat!
  • Hírek

Minek neked két furgon malacka? Az egyikkel szállítom a másikat!

Április másodikán nem mindennapi látvány tárult Nottinghamshire rendőrei elé.

április 26., 06:13
Önthetek 2 ütemű olajat a dízel Mercibe?
  • Olajdoktor

Önthetek 2 ütemű olajat a dízel Mercibe?

Egy fórumon olvastam erről a megoldásról.

április 26., 12:54
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
  • Hírek

Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban

Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.

április 26., 16:47
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
  • Belsőség

Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?

A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.

április 25., 15:47
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
  • Hírek

Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat

Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.

április 25., 07:14
A dinnyét sem sörrel öblíted le
  • Tesztek

A dinnyét sem sörrel öblíted leTeszt: Peugeot 308 SW PHEV 180 e-EAT8 GT - 2024.

Előfordul, hogy két jó dolog kombinációjából valami rossz sül ki. Bármilyen jól hangzik, nem győzött meg a plug-in hibrid hajtáslánc.

április 26., 16:44
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
  • Hírek

A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe

A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.

április 25., 06:06
A Nissan a történelme legnagyobb bukójára készül
  • Hírek

A Nissan a történelme legnagyobb bukójára készül

Ezt nehéz lesz pozitívan előadni a befektetőknek.

április 25., 15:32
Botrány, skandallum, világvége: kínai technikával jöhetnek a jövő e-Ferrarijai?
  • Hírek

Botrány, skandallum, világvége: kínai technikával jöhetnek a jövő e-Ferrarijai?

Ha netán nyélbe ütnék az üzletet, a Kommunista Párt autóival kerülnének rokonságba az olaszok.

április 26., 14:57
Komplett kerti fészert szállított egy férfi a német autópályán
  • Hírek

Komplett kerti fészert szállított egy férfi a német autópályán

Tisztában volt vele, hogy a mutatvánnyal több előírást is megszeg, de azt gondolta, hogy az éj leple alatt észrevétlenül haza tud surranni.

április 25., 06:06
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
  • Hírek

7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére

A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.

április 25., 09:58
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
  • Hírek

Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal

Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.

április 25., 08:40
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
  • Hírek

Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen

Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.

április 25., 11:17
A Sanghaji Autószalon képeken
  • Technika

A Sanghaji Autószalon képeken

Képgyűjteménnyel jelentkezünk a helyszínről.

április 25., 13:20
Megvan, mikor érkeznek Magyarországra az első kínai Chery modellek
  • Hírek

Megvan, mikor érkeznek Magyarországra az első kínai Chery modellek

Folytatódik az offenzíva: a kínai Chery több új modellt hoz Magyarországra. Itt vannak a típusok és a dátumok.

április 25., 13:16
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
  • Hírek

Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében

A visszapillantó is áldozattá válhat.

április 25., 12:44
F1 szabályok Piastri vs. Verstappen
  • Hírek

F1 szabályok Piastri vs. Verstappen

április 25., 16:30
Alfa Romeo Stelvio 2025 szivárgás
  • Hírek

Alfa Romeo Stelvio 2025 szivárgás

április 26., 22:30
Honda GT-k
  • Hírek

Honda GT-k

április 25., 15:19
Slate Auto Pickup
  • Hírek

Slate Auto Pickup

április 25., 09:00
Chery Himla - Ákos
  • Hírek

Chery Himla - Ákos

április 25., 13:23