Veszélyes, de nem halálos
A pickup műfaja a hamis biztonságérzetről szól. Ülünk egy masszívnak tűnő acélbunkerben, és azt hisszük, nem eshet bajunk. Pedig nagyon is.
Négycsillagos minősítésével az 1,8 tonnás Mitsubishi L200 a pickup kategória legbiztonságosabb képviselője. A vezetőoldali dummy felsőtestén pirosas szín jelzi ugyan, hogy a mellkas jelentős sérülésveszélynek van kitéve, az eredmény még mindig klasszisokkal jobb, mint a vetélytársaké. Hiába, a létravázas felépítés nem épp Euro NCAP-barát.
Az Euro NCAP évekig nem foglalkozott a pickup kategóriával, mivel az ilyen autók az öreg kontinens gazdagabbik felén elég ritkának számítanak. Adóoptimalizálási okokból és férfiassági státusszimbólumként nálunk sokáig elképesztő népszerűségnek örvendtek az ilyen autók. Nyugat-Európában viszont vidéki földművesek haszonjárművének tekintették őket, s ennek megfelelően nem is fogytak jelentősebb mennyiségben. Sőt, az igazán jóléti társadalmakban még a tehetősebb gazdák is inkább Subaru Foresterrel vagy Mitsubishi Pajeróval jártak.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 27
Frontális: 9 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 32
Gyalogosbiztonság: 2
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az idén viszont egyszerre három pickup töréstesztjével is előrukkolt az Euro NCAP, és egyiknek sem lett igazán fényes a végeredménye, sőt. Ahogy arról már korábban is beszámoltunk , a Nissan Navara egyetlen áthúzott csillagot, az Isuzu D-Max pedig kettő csillagot kapott, amiből az egyik szintén áthúzott. Strigulázott csillaggal akkor büntet az Euro NCAP, ha az ütközéskor valamelyik dummyn életveszélyes sérülést okozó terhelést mérnek. A Nissan javított , de közel sem tökéletesre: a Navara jelenleg érvényes eredménye három, továbbra is pocsék minősítést jelentő csillagocska. De ezt legalább ügyesen kommunikálták . Ennek a fordulónak a bezzeg autója volt a Mitsubishi L200, bár a három gyémánt képviselői sem lehetnek különösebben büszkék magukra vagy az elért eredményre.
Gyengének minősítették a tesztelők a vezetőoldali bábu mellkasának védelmét, mivel a bordákat túl nagy erővel nyomta össze a biztonsági öv. A felsőtest tökéletes védelméhez valószínűleg az is nagyban hozzájárult volna, ha a kormánykerék – és így a belőle felnyíló légzsák – nem mozdul el felfelé 31, hátra 33 milliméternyit. A karosszéria energiaelnyelő képessége miatt viszont dicséretet érdemel az L200, legalábbis két pickup vetélytársához viszonyítva. Nem rogyott össze a Mitsubishi utascellája, és az A-oszlop is csak 21 mm-t mozdult el hátrafelé. Ellenben hibapont jár a műszerfal alsó részének kialakításáért, mert ennek köszönhetően bizony jelentős sérülésveszély fenyegeti mind az utas, mind a vezető térdét és combját.
Maximális pontszámot ért el az oldalütközés során az L200, annak ellenére, hogy oldallégzsák nem kapható hozzá. És itt érhető tetten az Euro NCAP egyik betegesen buta szabálya, miszerint az oldallégzsák nélküli autókon nem végzik el az oszlopos oldalütközési tesztet. De vajon miért? Hiszen egyszerű és olcsó dolog az oldallégzsákot kihagyni, ami ilyen szabályrendszer mellett nem jelent pontveszteséget. Parádés hülyeség.
Közepesen erős három csillaggal zárta a gyermekvédelmi teszteket az L200, ami nem rossz eredmény. Az anyósülés előtti légzsák kikapcsolható, ha ide a menetiránnyal szembefordítva szeretnénk gyermekülést beépíteni. Viszont az erre vonatkozó figyelmeztetések nem voltak elég egyértelműek. A hátsó ülések szélső helyeihez gyermekülések rögzítését könnyítő ISOFIX pontokat helyeztek el, de ezek sincsenek elég világosan megjelölve. Maga az ütközésvédelem a Britax Römer Baby Safe ISOFIX Plus (másfél éves baba) és a Britax Römer Baby Safe ISOFIX Plus (3 éves gyermek) gyermeküléseiben magas szintű volt.
Sok minden elmondható az L200-as Mitsubishiről, de magas szintű gyalogosvédelemmel nem vádolhatjuk. Sőt, itt alig két pontot, azaz egyetlen halovány csillagot gyűjtött a platós kocsi, mivel mindhárom vizsgált területen veszélyesnek bizonyult. Mind a lökhárító, mind a motorházfedél, mind pedig az első sárvédők kőkemény, sérülésveszélyes eszköznek bizonyulnak gázolás esetén.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
