Kapott a csinos pofijára

Alfa Mito (2008)

2009.01.08. 09:34

Úgy tűnik, az olaszok is kezdik megérteni: a forma nem minden. A gyönyörű 147-es Alfa még nagy felhördülést okozó, gyenge háromcsillagosra tört az Euro NCAP tesztjén. A hasonlóan vonzó külsejű Mito lemezruhája már sokkal hatékonyabban véd: ötcsillagos az eredménye.

Nem nagy meglepetés, hogy maximális csillagszámmal díjazták az Alfa Mito villámamortizációs próbáját az Euro NCAP szakértői. Mivel műszakilag elég közeli rokona a már három éve is ötcsillagosra taksált Fiat Grande Puntónak , könnyű volt előre borítékolni a kitűnő végeredményt. A teszten balkormányos, háromajtós, 1.4 turbo Distinctive Mitót csaptak az alumínium előtétes falnak, amely a mérkőzés előtti kötelező mérlegelésen 1161 kilogrammig lendítette a mutatót. A nem éppen pehelysúly oka többek között a gazdag biztonsági felszereltség, a Mito kétfokozatú első-, oldal- és függönylégzsákok mellett a vezető oldalán térdlégzsákkal, első övfeszítőkkel és överő-határolókkal, valamint Isofix gyermekülés-bekötési helyekkel javítja a passzív biztonságot.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          

Teszteredmények:

Összesítés: 36
Frontális: 15 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 3 Oszloptörés: 2
Gyermekbiztonság: 29
Gyalogosbiztonság: 18

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

A kis Alfa szemkápráztatóan szép karosszériája védőpajzsként is jól funkcionál. Az utascella alig deformálódott a 64 km/órás, félátfedéses frontális ütközés során, a vezetőoldali A-oszlop például mindössze 4 centivel mászott hátrébb. Igen jó védelemben részesült az elöl ülő felnőtt utasok minden testtájéka, amit az is mutat, hogy szinte csak spenótzöldre színezték a sérülésveszélyt jelző ábrákat. Egyedül a vezető oldalán lett egy kis sárgaság a mellkas és a sípcsont magasságában, de ez még így is nagyon jó eredmény. Különösen, hogy az Euro NCAP kiemeli a vezetőoldali térdlégzsák hatékonyságát, aminek köszönhetőn a Grande Puntóhoz képest jelentősen sikerült mérsékelni a térd és a comb sérülésveszélyét.

Nemcsak rokonához képest teljesít jól a kis olasz, de legfontosabb vetélytársánál, a BMW-féle új Mininél is biztonságosabb. Ugyan a bajor brit is megugrotta az ötcsillagos szintet, de nála nagyon rezgett a léc. A térdre veszélyes műszerfal, a lábfejeket megtámadó pedálok és a nem tökéletes oldalvédelem azok a pontok, amelyben a retró Mini alulmarad olasz vetélytársával szemben. A Mito az oldalütközéskor maximális pontszámot ért el, az oszloptesztet is hibátlanul teljesítette, az övek bekapcsolására figyelmeztető csipogókért is levonás nélkül megkapta a három pontot, így a felnőtt utasok védelmében az elérhető 37 pontból mindössze egyet veszített el. Nem semmi, de szinte mégis.

Az 50 km/órás oldalütközésnél és a 29 km/órás oszloptesztnél egyaránt brillírozott a Mito, a maximális 18 pontból nem vesztett el egyetlen árva pöttyöt sem.

Kisgyermekek szállítását is nyugodtan rá lehet bízni egy Mito tulajdonosára, még akkor is, ha nehéz a hátsó sorba betornászni a biztonsági üléseket, majd bennük elhelyezni a babákat. Persze a jobb első ülésre is tehetünk egy, a menetiránynak háttal fordított gyerekülést, mert az itt található frontlégzsák kikapcsolható. Ennek fontosságára azonban nem elég harsányan figyelmeztet az Alfa, azért a Mito se úszta meg az ejnye-bejnyét. Ráadásul a légzsák ki-be kapcsolt állapotát sem mutatja elég egyértelműen. Hátul viszont csak az isofixes Britax Römer Duo Plus típusú gyerekülések rendes rögzítésére, majd biztonsági öveinek bekapcsolására van szükség, és a másfél, illetve a hároméves gyerek máris teljes biztonságban alfázhat. Az idősebbik bábu fején és mellkasán ugyan a szokásosnál nagyobb gyorsulást mértek a műszerek, de a videón látható, hogy nem fejelt le semmit, így a sérülés veszélye nem jelentős.

Maradjunk annyiban, hogy nézni jobb, mint rávetődni. A kis Alfa lökhárítója kellően puha, ezért finoman kezeli az elütött gyalogos lábát, de a motorháztető igazán heavy metal alkatrész. Különösen a felső részén oszt durva pofonokat, pont ott, ahová valószínűleg egy elgázolt felnőtt feje csapódna be.

Az oldalról ajánljuk

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
  • Hírek

Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?

Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.

1 órája
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
  • Hírek

Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos

Ennél mindenki jobbra számított.

április 4., 06:06
Az első kapavágás
  • Belsőség

Az első kapavágás

Az ember holtig tanul, csak itt drága a tandíj.

április 4., 17:02
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
  • Hírek

Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte

Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.

április 4., 06:06
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
  • Technika

Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!

A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!

április 4., 07:33
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
  • Nepperűző

Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?

Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?

április 5., 07:01
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
  • Hírek

Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis

Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.

április 4., 11:45
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
  • Hírek

Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában

Ömlik a használt autó a szomszédba.

április 4., 12:36
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
  • Hírek

Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt

Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.

április 4., 08:32
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
  • Hírek

Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították

Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.

április 4., 14:58
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
  • Hírek

Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi

De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.

április 4., 09:38
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
  • Közélet

A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában

Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.

április 4., 16:24
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
  • Hírek

Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta

A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.

április 4., 14:09
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
Renault Austral FL
  • Hírek

Renault Austral FL

április 4., 16:27
Icon EV Bronco
  • Hírek

Icon EV Bronco

április 4., 08:18
BYD Encounter Hungary
  • Közélet

BYD Encounter Hungary

április 4., 15:59
Honda 0 SUV Prototype
  • Hírek

Honda 0 SUV Prototype

április 4., 15:49