Luca, Ottilia

Új Nazca-vonalakat találtak

2014.08.05. 10:31

Az erős szelek korábban ismeretlen alakzatokat fedtek fel az ősi Nazca-vonalaknál. A pilóta és kutató Eduardo Herrán Gómez de la Torre talált rá az ábrákra, amikor a sivatag fölött repült a gépével. Szerinte az egyik, 60 méter hosszú és 4 méter széles geoglifa egy kígyót ábrázol. Ez a híres kolibri közelében van.

A régészek már keresik a bizonyítékokat arra, hogy a felfedezés a Paracas-kultúra része-e, amely időszámítás előtt 800-100 között virágzott a perui Ica régióban, és nagy hatással volt a későbbi, csak az 1. században kifejlődő  Nazca-civilizációra.

A Nazca-vonalak 520 négyzetkilométernyi területen találhatók, és a régészek szerint a helyi lakosság időszámításunk előtt 500-tól kezdődően nagyjából ezer éven át építgette ezeket a monumentális alkotásokat. Rendeltetésük máig rejtély, feltételezések szerint csillagászati rituálékhoz használták az ábrákat.

Az állatokat, madarakat, rovarokat és növényeket ábrázoló vonalak  1994-ben kerültek fel az UNESCO világörökségi listájára.

Vonalak? Talán inkáBB TÁPANYAGSZÍVÓ ÁRKOK!

Teljesen nyilvánvaló, hogy a Nazca-vonalakat a jelenlegi multinacionális háttérhatalmak készítették, és ősi leletnek álcázták azokat. A most "felfedezett" vonal pedig valójában egy újonnan létrehozott kiegészítés a már működö vonalrendszerhez.

A vonalak - valójában árkok - hálózata révén a multik szipolyozzák a termőföldet (nem véletlen, hogy a "Nazca-vonalak" anagrammája "azonnal vacak"), termelésre alkalmatlanná téve azt. Céljuk, hogy a saját farmjaikon GMO-technológiával termelt növényeket így hamarabb elfogadtassák, illetve felverjék az árukat.

Konteó-nap az Indexen