Judit, Xénia

Megduplázódhat a tengeri halak száma

2016.03.29. 19:12

Tíz éven belül helyreállhat a tengeri halállomány, és a globális populáció 2050-re akár meg is duplázódhat, ha világszerte jobb halászati módszereket alkalmaznak - állítják amerikai kutatók a PNAS tudományos lapban közölt tanulmányukban. A halászat fellendülése több mint 3 milliárd embert érint, ugyanis ennyi embernek a hal a legfontosabb tápanyagforrása, és a körülbelül 260 millió halász megélhetését is biztosítanák a reformok.

Most a világ halászatainak alig 47 százalékát tartják biológiailag egészségesnek, az új halászati módszerekkel azonban az arányuk egyetlen évized alatt 77 százalékra nőne. A helyreállított halállomány nemcsak az élelmiszerellátásban jelentene nagyobb biztonságot, hanem a halászok számára is, akik jelentősen növelni tudnák a nyereségüket.

Erre a következtetésekre jutottak a kaliforniai és a washingtoni kutatók 4713 halászat adatbázisának elemzésével. A minta a világ halfogásának 78 százalékát lefedi, tehát a tudósok elég alapos munkát végeztek.

Elsősorban intézményi reformokra van szükség, amely előírná a halászoknak, hogy betartsák a szigorú, tudományos vizsgálatokon alapuló korlátozásokat, és cserébe részesedéshez juttatja őket a fogásból. Az ilyen jellegű szabályozásokkal már komoly sikereket értek el Ausztráliában, Chilében, Dániában, Namíbiában és az Egyesült Államokban.

Tunéziai nyaralásra vágyik?

Sousse, Monastir, Djerba, Mahdia hihetetlen árakon! Foglaljon azonnal!

Görög tengerparti nyaralások

Vakító napsütés, kék tenger várja!