Vilma

Az allergiának befellegzett

2006.07.14. 17:02
David Garrod brit dermatológus ígérete szerint egy új gyógyszerrel öt éven belül meg lehet nyerni az allergiaháborút.

David Garrod brit dermatológus szerint az allergének és a gombák azért tudnak befurakodni a szervezetbe, mert kioldják a bőrfelületet borító sejtek közül a kötőanyagot. Ha megakadályozzák az allergén anyagok bejutását a szervezetbe, nem alakul ki az allergiás reakció, tehát még létrejötte előtt orvosolják a bajt és nem csak a tüneteket enyhítik, mint jelenlegi allergia elleni gyógyszerek.

A Manchester egyetemen dolgozó professzor és kollégái régóta tanulmányozzák, hogyan jutnak át a bőr felületét vagy a tüdő hörgőinek felületét védő külső sejtrétegen az allergiát kiváltó anyagok. A pollenekből vagy házi poratkákból származó allergének belélegzés után a felületi védősejtekre jutnak, és kioldják közülük a kötőanyagot. Ezután már be tudnak furakodni a sejtek közé, és bejutva a szervezetbe kiváltják az allergiás reakciót.

Drága védekezés

A készülő gyógyszercsoport lényege, hogy megakadályozza az allergének átvitelét. Nevét is innen kapta: "Allergen Delivery Inhibitors (ADIs)". Garrod professzor szerint az első ADI vegyületből készített gyógyszer már 2010-ben eljuthat a klinikai kísérletek fázisáig. A kutatók munkájukra eddig közel 450 000 fontot - 183,5 millió forintnak megfelelő összeget - kaptak a Wellcome Trust alapítványtól, de a klinikai kísérletekig akár 3 milliárdra (1,2 trillió forintra) is szükségük lehet.

A professzor most beruházókat keres, hogy támogatásukkal törjön be az allergia-elleni gyógyszerek 26 milliárd fontos (10,6 trillió forintos) piacára, írta a ScienceDaily című angol tudományos hírportál.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!

Varázslatos Szicília

Baboci2006 felhasználónk jóvoltából vadonatúj fotók segítségével visszatérhetsz a nyárba!