A Kodama Szatoru által vezetett kutatócsoport 14 korábbi tanulmány eredményeit vetette össze. A metaelemzés azt mutatta, hogy a nagyivókat gyakrabban diagnosztizálták ezzel a típusú ritmuszavarral, mint azokat, akik nem ittak alkoholt, vagy mértékletesen tették azt.
A nagyivás definícióját különbözőnek találták a tanulmányokban, de legalább napi két pohár alkoholos italt jelentett férfiaknál, és legalább napi egy pohár italt nőknél. Voltak azonban olyan tanulmányok is, melyekben minimum napi hat pohár italnál húzták meg a nagyivás határát.
Összességében a rendszeresen sokat ivóknál 51 százalékkal találták nagyobbnak az életveszélyes pitvari fibrilláció kockázatát, mint a nem vagy alkalmilag ivóknál. A napi alkoholbevitel minden 10 grammos növekedése átlagosan 8 százalékkal emelte az állapot előfordulásának valószínűségét.
A kutatók hangsúlyozták, hogy a koronáriás szívbetegségek kockázatát viszont - melyek jóval gyakrabban okoznak halált, mint a pitvari fibrilláció - napi egy-két pohár alkohol csökkentheti. A mértékletes alkoholfogyasztás tehát a legtöbb ember számára egészséges szokás lehet.
Hozzászólások
2011.01.20 09:56:29hillaby
ezt szoktam is érezni másnaposan :) :-O
2011.01.20 11:19:45simon says:
napi 2 pohar felett mar valaki nagyivo? tehat napi 1 sor mar nagyivova tesz? nem hinnem, a 6 pohar kozelebb all a realitashoz. (1 pohar= 2 cent tomeny vagy 1 deci bor vagy 2 deci sor asszem)