- A fejfájás orvosainak fáj legtöbbször a fejük
- Egyre hangosabb és unalmasabb a zene
- Kiszámolták a tökéletes kosárra dobást
A Pittsburgh-i Egyetem pszichológusai azt is megállapították, hogy a mértékletes alkoholfogyasztás csökkenti a negatív érzéseket, legalábbis jóval kevesebb összeszorított szájat, ráncolt homlokot vagy némán üldögélő résztvevőt láttak ilyenkor a kísérletek videofelvételein.
A Psychological Science című szakfolyóiratban ismertetett tanulmányba 720 önkéntest vontak be, akiket véletlenszerűen osztottak be háromfős csoportokba, hogy az alkoholfogyasztás csoportot érintő hatását vizsgálják. A csoportokba egymás számára ismeretlen férfiak és nők kerültek minden típusú összetételben (3 férfi, 2 férfi-1 nő, 1 férfi-2 nő, 3 nő).
A csoportok tagjai vagy alkoholos koktélt kaptak, vagy placebo koktélt, illetve alkoholmentes italt. Az alkoholos koktélba egy rész vodka és 3,5 rész vörösáfonyalé került, a placebo koktélból pedig kihagyták az alkoholt, de a poharat bekenték vodkával. Az alkoholmenetes ital egyszerű vörösáfonyalé volt. A tesztek alatt egy kör alakú asztalnál ültek a résztvevők, akik 36 perc alatt 3 adag italt kaptak az éppen esedékes változatból. Minden egyes italozós körről videofelvételt is készítettek a kutatók, majd kockáról kockára elemezték a csoport tagjainak viselkedését, arckifejezését és a tapasztalt interakciókat.
Kiderült, hogy az alkoholos koktél erősítette a szociális kötődést és növelte a beszélgetéssel töltött időt. Gyakoribbak lettek az őszinte mosolyok is, mint Michael Sayette kutatásvezető írta, amikor mind a három csoporttag alkoholt ivott, akkor a többi csoporthoz képest nagyobb valószínűséggel mosolyogtak egyidejűleg. Ugyanezekben a csoportokban volt nagyobb annak esélye is, hogy minden tag részt vett a beszélgetésben.
Az alkohol azt is befolyásolta, hogy a résztvevők mennyire értettek egyet a kérdőívben elhelyezett „kedvelem ezt a csoportot” és „ennek a csoportnak a tagjait érdekli, amit mondok” kijelentésekkel – idézte a tanulmányt a HealthDay című ismeretterjesztő portál.
Hozzászólások
2012.07.31 18:45:26rugalmacska
nem mondod? ez aztan a hir ertek:)
es mi van a hosszutavu hatasokkal? kar, hogy arrol nincs szo.
2012.07.31 18:49:59Nbl
Beszarás... egyébként a tudósokon kívül ezt valszeg eddig is mindenki tudta, csaxólok.
2012.07.31 19:02:40ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz!
Kólával és liszttel is lesz ilyen kísérlet?