Mária

A meditáció boldoggá tesz

2003.05.22. 19:50
Tudósok bebizonyították, hogy a buddhisták valóban nyugodtabbak és boldogabbak a többi embernél. Az Egyesült Államokban végzett kísérlet során kiderült, hogy a jó hangulattal és pozitív érzésekkel összefüggésbe hozható agyterületeik az átlagosnál jóval aktívabbak, írta a BBC.
A Kaliforniai Egyetem San Franciscoi orvosi központjának kutatói felfedezték, hogy a buddhista gyakorlattal befolyásolni lehet az agyban a félelmetes emlékek központját. A rendszeresen edző és képzett buddhisták kevésbé hajlamosak a megbotránkozásra, az izgatottságra, a meglepődésre és a mérgelődésre. "A legelfogadhatóbb magyarázat az, hogy van valami a lelkiismeretes buddhista gyakorlatban, amely a mindannyiunk által keresett boldogsághoz vezet" - mondta Paul Ekman, a kutatómunka kivitelezője.

Nemcsak gyakorlat közben boldogok

A Wisconsini Egyetem munkatársai egy másik tanulmányban egy csoport buddhista agytevékenységét vizsgálták meg egy új technológia segítségével. A kísérlet kimutatta, hogy gyakorlatozás közben a baloldali prefrontális lebeny aktív, amely a pozitív érzések, önkontroll és a kedély agyi központja. A tesztek szerint ez a terület náluk állandóan aktívan működik, nemcsak meditálás közben. A tudósok szerint emiatt a buddhisták sokkal gyakrabban élnek át pozitív érzelmeket és jobb a hangulatuk.

"Most már némi alappal feltételezhetjük, hogy az indiai Dharamsala városában rendszeresen megjelenő, boldognak és nyugodtnak tűnő buddhisták valóban boldogok" - mondta Owen Flanagan professzor, az észak-karolinai Duke Egyetem munkatársa.

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!