Csökkenti a tanulás hatékonyságát a szünet nélküli biflázás – állapították meg ausztrál kutatók. Az agynak ilyen esetben nincs módja az elsajátított anyag konszolidálására, vagyis a tartalmat nem tudják átültetni a rövid távú memóriából a hosszú távúba.
Az Új-Dél-Walesi Egyetem két pszichológusa - Soren Ashley és Joel Pearson - a brit tudományos akadémia folyóiratában, a Proceedings of the Royal Society című lapban ismertette kutatásai eredményét. Akár már egy egyórás szünet is megakadályozhatja, hogy a túltanulás miatt romoljon a teljesítmény. A két kutató 31 diák bevonásával vizsgálta a tanulás eredményességét.
A résztvevőket három csoportra osztották, közülük a teszteken a tanulást túlzásba vivők mutatták a legrosszabb eredményeket, reakcióidejük azonban nem maradt el a többiekétől. Mindezek alapján a szakemberek arra következtettek, hogy a túltanulás esetében a szünet hiánya miatt az információk nem a megfelelő módon ülepednek le a hosszú távú memóriában.