"Hosszabb távon előre tekintve láthatjuk, hogy a gépjárműveket teljes egészében ki kell vonni a környezetszennyezés problémaköréből" - jelentette ki az igazgató a Reuters hírügynökségnek.
Milliárdos üzlet a cellákkal
A hibrid gépkocsik villanymotorokat és akkumulátorokat használnak a belsőégésű motorok hatékonyságának javítására, de a jármű alapjában véve benzint éget el. A GM eddig mintegy egymilliárd dollárt fektetett olyan üzemanyagcellák fejlesztésébe, amelyek energiával láthatják el a gépkocsit hajtó villanymotorokat. A technológiát 2010-re tervezi tömegtermelésre éretté tenni, és elsőként szeretne egymillió autót legyártani az új technológiával.
Elsőként a japán Toyota- és Honda-gyárak állítottak üzembe forgalomképes FCV autókat az elmúlt évben, ezek azonban az alacsony példányszám miatt darabonként több millió dollárba kerülnek. A GM az FCV járművek felé vezető átmeneti technológiák jegyében a Suzuki Motorral és a Daewoo Motorral folytatott tőkekooperáció keretében jövőre mutatja be gáz-elektromos hibridjeit.