Hiába nyomja a gázpedált
A rendszer "titka" az, hogy a gépkocsivezető meghatározott sebesség felett hiába nyomja a gázpedált, ugyanis az üzemanyag mennyiségét beépített számítógép szabályozza, amelyet egy globális pozíció-meghatározó rendszerhez (GPS) kapcsolnak. A megengedett sebességet túllépő gépkocsivezetőket figyelmeztető jelzés riadóztatja vagy bekapcsol az automata berendezés, amely a törvényes sebességre fékezi a járművet. A tesztek idején a gépkocsivezetőknek módjukban áll kikapcsolni a műholdas rendszert, amennyiben erőteljesen rálépnek a gázpedálra.
Az Autó Plus autós magazin becslése szerint a projekt költségei 5,6 millió euróra (1,4 milliárd forint) rúgnak. A biztonsági rendszer piaci megjelenésére várhatóan 2010-ben lehet számítani.
Jogi és filozófiai problémák
Ha a rendszer beválik, döntő hatást gyakorolhat az autógyártásra és -kereskedelemre. A bökkenő viszont az, hogy mivel az igazi száguldozók nyilvánvalóan nem fogják többletköltségért korlátozni magukat, a "mérsékeltek" pedig ritkán sértik meg a sebességkorlátozást, a módszer akkor lenne hatásos, ha az összes autót kötelezően műholdról lehetne vezérelni.
Ez viszont jogi, sőt filozófiai természetű problémákat is felvet, hiszen még a szabályok megsértése is emberi jog - természetesen a következmények vállalásával. Sok ember természetes szabadságérzete egy csapásra megszűnne, ha minduntalan korlátoznák akaratában. Másfelől valószínűleg könnyen igazolható statisztikailag, hogy évente tízezres nagyságrendben lennének megmenthetők emberéletek, ha az "úrvezetők" motorjából kivennék a gyorshajtás lehetőségét.