Egy vagy több radart csatlakoztatva a központi riasztórendszerhez, amely szintén a QinetiQ fejlesztette szoftvert futtatja, lehetségessé válik a kifutópálya ellenőrzése, percenként akár többször is. Jelenleg a kifutópályát manuálisan ellenőrzik. A forgalmas kereskedelmi repülőtereken ez óránként szokás elvégezni, és negyedóráig tart.
A téma szakértői szerint a radarrendszer hasznos biztonsági eszközzé válhat. A kifutópályán heverő törmelék komoly biztonsági kockázatot jelent - mondta el Chris Yates, a Jane's Transport szaklap repülésbiztonsági szerkesztője. Kivételes értékkel bírhat egy ilyen berendezés, hiszen a pályák manuális ellenőrzése és bejárása komoly fizikai megterheléssel jár.
Tim Floyd szerint már egy tucat országból érkeztek érdeklődő megkeresések a radar iránt. A QinetiQ a rendszer próbaüzemét három hónapon belül megkezdi egy nagy brit repülőtéren. A végleges termék az év végére készülhet el.
Az újfajta radar voltaképpen katonai irányítórendszerek adaptációja, és magasabb frekvencián dolgozik, mint a legtöbb radar. Ennek révén képes nagyobb távolságban is nagy felbontással dolgozni.
Voltaképpen ritka, hogy a kifutópályán heverő törmelék okoz légibalesetet, de a légiirányítók a Concorde balesete óta fokozottan figyelnek erre a veszélyforrásra. Mint ismeretes, a gép lezuhanása után a British Airways és az Air France valamennyi Concorde-ját a földre parancsolták.