Vilma
-7 °C
4 °C

Reklámkampány a veszélyeztetett állatokért

2003.07.09. 11:00
A környezetvédelmi minisztérium, a WWF Magyarország, a Rex Kutyaotthon alapítvány és a TRAFFIC Európa kampányt indított az egzotikus országokba utazó turisták felvilágosítására. A "Mindent a szemnek, semmit a kéznek" reklámkampány a veszélyeztetett állatok és növények, valamint a belőlük készült emléktárgyak kereskedelmének természetkárosító hatására hívja fel a figyelmet.
Tekintse meg fotóinkat
A nagyobb utazási irodákban kiadványok, a határátkelők és a Ferihegy felé vezető utakon óriásplakátok hívják fel a turisták figyelmét arra, hogy lehetőleg ne vásároljanak ismeretlen eredetű, állatokból készített emléktárgyakat. A repülővel utazók Ferihegyen egy tiltott szuveníreket bemutató kiállítást is láthatnak. A két berendezett tárlóban kitömött védett állatok fogadják a légiutasokat.

A ferihegyi repülőtéren kedden megtartott sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az állatok, növények és a belőlük készült termékek törvényes és törvénytelen kereskedelme összesen 350 millió példányt érint, és az éves forgalom értéke eléri a 159 milliárd dollárt, amelyből 8-9 milliárd dollár az illegális adás-vételből származik. Steiner Attila, a TRAFFIC Közép-Kelet-Európai Program vezetője szerint a drogkereskedelem után ez a második legnagyobb illegális piac.

Elsősorban tájékoztatnak

Persányi Miklós környezetvédelmi és vízügyi miniszter elmondta: "A két hónapig tartó kampány egyik legfontosabb célja az, hogy azok az emberek, akik Magyarországról mennek nyaralni, ne vegyenek részt a természet elpusztításában. A kereskedők általában tudják, hogy mit követnek el, a turisták azonban gyakran nem, ezért indokolt a felvilágosító kampány kezdeményezése."

A miniszter a múlt héten Fadd-Domboriban elkövetett, halálos végkimenetelű állatkínzással kapcsolatban megemlítette, hogy szerinte az orvvadászat és az állatkínzás megengedhetetlen és büntetendő, de az elsődleges feladatuk most a tájékoztatás.

Márkus Ferenc, a WWF Magyarország igazgatója szerint mindnyájan felelősek vagyunk a természetért, és "napozás közben van idő végiggondolnunk, hogy mit választunk", akarunk-e bizonytalan eredetű szőrméket vagy más, állatokból készített termékeket vásárolni.

Évek óta kampányolnak

Klikk a képre!
A természetvédelmi hatóságon kívül a kampányt szervező három civil szervezet jó ideje foglalkozik a témával. A WWF Magyarország és a TRAFFIC Európa 2002. október elsején indította Magyarországon a TRAFFIC Közép-Kelet-Európai Programot abból a célból, hogy a régióban is elősegítse a védett növény- és állatfajok kereskedelmének hatékony szabályozását, és az ezzel foglalkozó CITES nemzetközi egyezménynek az érvényesítését. A nemzetközi kereskedelem által érintett fajokról magyar nyelven a www.wwf.hu/citeskampany weboldalon lehet tájékozódni.

A Rex Kutyaotthon Alapítvány Egzotikus Állatvédelmi Csoportja a minisztériummal közösen 2001-2002-ben már tartott egy hasonló kampányt, "Veszélyes emléktárgyak" szlogennel. Ennek a továbbfejlesztése a most elindított "Mindent a szemnek, semmit a kéznek" kampány.

Kreuzenstein mesevára

Nézd meg Te is Laczko legújabb fotóit!

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.