Ambrus

Megint elmarad a világvége

2002.07.30. 09:44
Az újabb megfigyelések alapján kizárható az a lehetőség, hogy a hónap elején felfedezett kisbolygó 2019. február 1-jén a Földdel ütközzön - közölte az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA egyik legtekintélyesebb tudományos központja, a kaliforniai Pasadenában lévő Jet Propulsion Laboratory.
A múlt héten lázba hozta a világot az Új Mexikó amerikai szövetségi államban működő LINEAR obszervatórium bejelentése, hogy a három héttel korábban felfedezett, két kilométeres kisbolygó pályájának első megfigyelései alapján az aszteroida 2019. február 1-jén összeütközhet bolygónkkal.

Baljóslatú szenzáció

Bár a csillagászok már ekkor is nagyon kicsi esélyt adtak a kozmikus karambol bekövetkeztének, a világ tömegtájékoztatása baljóslatú szenzációként tálalta a hírt, tekintve, hogy egy ekkora méretű kozmikus tárgy becsapódása a Földbe akár globális léptékű rombolást okozhat.

Ötven év múlva még becsapódhat

A Jet Propulsion Laboratory munkatársai weblapjukon nyilvánosságra hozott közleményükben leszögezték: most már kizárhatónak tartják az ütközést a 2002 NT7-es ellátott égitesttel. Egyelőre ugyan nem lehet teljes mértékben elvetni annak lehetőségét, hogy a becsapódás pontosan 41 évvel később, 2060. február 1-jén megtörténik, de a pasadenai központ tudósai szerint hamarosan ez a feltételezés sem lesz már helytálló.