Barbara, Borbála

Aszteroida az esti égbolton

2004.03.18. 09:17
A 2004 FH aszteroida rendkívül közel, alig 43 ezer kilométerrel a Föld felszíne felett fog elhaladni 2004. március 18-án, magyar idő szerint este 11 óra 8 perckor. A NASA közleménye szerint bolygónk gravitációja 15 fokkal téríti el az aszteroidát a pályáján. A számítások szerint az aszteroida alig 31 óra alatt ér át a Hold keringési pályájának egyik oldaláról a másikra.
A kis méretű földközeli aszteroidát (NEA) hétfőn éjjel fedezte fel a NASA által fenntartott LINEAR aszteroidakutató program. Az eddigi adatok szerint a 2004 FH a valaha regisztrált legkisebb távolságban halad el a Föld mellett. A NASA hangsúlyozza, hogy ezen elhaladás során nem áll fenn a Földnek ütközés veszélye.

#alt#
Kicsit közel a Földhöz
A 2004 FH kereken 30 méter átmérőjű. Az ekkora objektumokból évente egy-két példány halad el ilyen közel a Föld mellett. A mostani esemény különlegessége, hogy a kutatók előre tudnak róla.

Nagyobbakat keresnek

Az a tény, hogy a kicsinek számító 2004 FH aszteroidát felfedezték, a NASA közleménye szerint a LINEAR program kutatóinak kitartását dicséri. A LINEAR eredetileg a több kilométeres NEA objektumok felderítését célozza, de rendszeresen felfedeznek sokkal kisebb aszteroidákat is.

A 2004 FH aszteroida az Atlanti-óceán déli része felett lesz a Földhoz legközelebb. A NASA szerint jó távcsővel Európa, Amerika, illetve a déli félteke nagy részéről megfigyelhető lesz. A kutatók ugyancsak érdeklődéssel várják a közeli elhaladást, mivel ez példátlan alkalmat biztosít egy NEA aszteroida közvetlen megfigyelésére.

Visszatérés a paradicsomba

Egy újabb kaland előszobájába léptünk, mikor kis kocsink megindult Christchurch felé.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!