A nagy galaxisok központjában helyet foglaló nagy tömegű fekete lyukak léte és az összeolvadás galaxisképződésben feltételezett fontos szerepe együttesen azt sugallják, hogy ilyen objektumoknak párban is gyakran kell előfordulniuk. Todd Boroson és Tod Lauer (NOAO, Tucson, Arizona) szerint az SDSS J153636.22+044127.0 katalógusjelű kvazár is éppen egy ilyen párosra példa, melynek különlegessége, hogy a tagok távolsága nagyon kicsi, mindössze egyharmad fényév körüli, keringési periódusa pedig mintegy 100 év lehet. A kisebbik komponens tömege a Napénak 20 milliószorosa, a nagyobbiké ennek negyvenszerese. Ez az objektum az elméletileg már megjósolt, közvetlenül összeolvadás előtti feketelyuk-párok első azonosított képviselője lehet.
A jelöltre a kutatók több mint 17000 kvazár színképét átvizsgálva bukkantak. Az SDSS (Sloan Digital Sky Survey) felmérés kvazárkatalógusából kiválasztottak minden olyan objektumot, melynek vöröseltolódása 0,7-nél kisebb. Az óriási mintában mindössze két olyan objektum található, melynek spektrumában különböző vöröseltolódású színképvonalcsoportok észlelhetők. Az egyik az SDSS J092712.65+294344.0 katalógusjelű, melynek színképében két, keskeny emissziós vonalakból álló alrendszer azonosítható 2650 km/s-os sebesség-különbséggel, míg a másik az SDSS J153636.22+044127.0 katalógusjelű, melynél három vonalcsoport van, ezek közül kettő széles emissziós vonalakat, a harmadik pedig keskeny abszorpciós vonalakat tartalmaz.
Ha az r- és a b-rendszer emissziós vonalai ugyanazon galaxisban található szupernehéz fekete lyukak körüli területeken gerjesztődnek, erre a legegyszerűbb modell a fekete lyukak gravitációsan kötött kettőse. Nem feledkezhetünk el azonban arról a lehetőségről sem, hogy valójában két, véletlenül egy irányban látszó kvazárról van szó. A szerzők számításai szerint ennek esélye elég csekély. Ezt a lehetőséget leginkább - igaz, hogy csak tapasztalati alapon - a keskeny vonalak b-rendszerbeli hiánya cáfolja. További észlelésekkel a szoros kettősség megerősíthető vagy elvethető. Nagyfelbontású direkt felvételek kizárhatják ezt a modellt, míg évekre kiterjedő monitorozás során esetleg detektálhatók a pályamozgásban bekövetkező változások.