Mennyire hatékony a lakáshirdetés saját honlappal?

2009.03.02. 15:31
7 hozzászólás

Nem is olyan rég írtunk róla, hogy divatba jöttek a lakásoknak indított honlapok, blogok (sőt azóta is ajánlottatok figyelmünkbe egy újabbat), de azzzal, hogy ezek milyen eredménnyel segítenek az értékesítésben még nem foglalkoztunk. (Meg úgy tűnik nagyon senki más sem.) Bpelhos, aki egy elég profi oldalt készített a lakásának, azóta sikerrel túladott a kecón. Hogy ebben mekkora szerepet játszott a honlap, kiderül a leveléből, amelyben felsorol minden statisztikai adatot és levonja a következtetéseket:

 

Jelentkezek újra, mert sikerült eladni a lakást, és gondoltam az Urbanista megérdemel annyit, hogy összefoglaljam a saját weboldal tanulságait.

1.) Az oldalnak az 5 hét alatt 980 látogatója volt, ebből az urbanista.blog.hu hozott 501-et.
2.) Egyetlen érdeklődő sem jött az urbanistára hivatkozva.
3.) Minden érdeklődő nagyra értékelte, hogy az ingatlanról és a környékéről mindent megtalál az oldalon egy helyen (minden = negatív és pozitív jellemzők)
4.) A telefonos érdeklődők harmada a környéken, vagy az utcán elhelyezett hírdetés alapján érkezett
5.) A telefonos érdeklődők ötöde az expressz apróhírdetés alapján érkezett
6.) 10 érdeklődő jött el megnézni a lakást
7.) A vevők a 3. héten érkeztek (és még 2 hét kellett a papírozáshoz)
8.) Google szempontjából optimalizálva lett az oldal, de a profi ingatlanos oldalak nyomulása miatt itt labdába sem rúgtunk ezzel a friss oldallal (értsd: 980 látogató közül 1 látogató jött a Google-ból)

Tanulságok:
1.) Érdemes egy oldalt indítani az ingatlannak, ahol egy helyen mindent megtudhat az érdeklődő. Az ingatlanos oldalak erre nem alkalmasak. (A legfontosabb előny nekem az volt, hogy tényleg csak az jött el megnézni, akit komolyan érdekelt a lakás.)
2.) Mindegy, hogy egy blog.hu alatt csinálod az oldalt, vagy saját nevet foglalsz neki. A tartalom a lényeg, nem a design, és nem a web ergonómia, akit érdekel az ingatlanod, az végig fogja nézni.
3.) A látogatókat az egyéb (offline és online) hírdetéseid fogják hozni.
4.) Bár egy ilyen blog megjelenés meghozza a rivaldafényt, de az üzletkötéshez kevés.